گرانول و آشنایی صفر تا صد با آن

گرانول و آشنایی صفر تا صد با آن

گرانول و آشنایی صفر تا صد با آن


با افزایش جمعیت و  پیشرفت تکنولوژی استفاده از محصولات پلاستیگی رونق زیادی پیدا کرد در نتیجه روش ها و دستگاه هایی برای تولید محصولات به وجود امد.و گرانول در این صنعت نقش مهمی را ایفا میکند در واقع امکان ندارد شما تولید کننده محصولات پلاستیکی باشید و نام این ماده را نشنیده باشید. زیرا به خاطر مزایای فراوانی که دارد همیشه در بین  مواد اولیه ساخت محصولات پلاستیکی پیروز این رقابت بوده.

گرانول پی وی سی چیست ؟

یک تصور غلط و اشتباه درباره گرانول این است که نوعی ماده پلیمری است. در حالی این ماده  در ابتدا پودری بوده و سپس از حالت پودری به شکل دانه دانه  در آمده است  و از  مواد پلیمری نو و یا بازیافتی تولید میشود.یکی از دلایل مهمی تولیدکنندگان از این ماده استفاده میکنند این است استفاده از ان اسان و راحت بوده و مانند پودرها در هوا پخش نمی شوند  و در نتیجه مشکل تنفسی برای کارگران و یا حتی الودگی ایجاد نمیکنند و از همه مهم تر جلوی به هدر رفتن را میگیرد.

 تولید گرانول پی وی سی به چه صورت است ؟

روش های مختلفی برای تولید این ماده ابداع شده است که پودر ، ضایعات و پرک را به گرانول تبدیل میکند که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خودش را دارد. از معروف ترین روش های تولید میتوانیم به تولید گرانول به روش رشته ای ،روش خشک ،تولید با سیستم  برش رینگ آبی  و تولید به روش سیستم برش زیر اب اشاره کردو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ایران  در بین این روش های تولید ذکر شده ، تولید به روش رشته ای و خشک بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

در تولید گرانول دستگاه ها و ماشین ها نقش مهمی دارند دستگاه گرانول ساز و اکسترودر  جز مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه  در خط تولید محسوب میشوند.

گرانول ها چه کاربردی دارند ؟

اصلی ترین کاربرد گرانول همانطور که در بالا هم به ان اشاره کردیم ،ماده اولیه در تولیدات محصولات پلاستیکی است. و چون تقاضا برای محصولات پلاستیکی بالا است پس نقش مهمی در تولیدات دارد.و فرقی ندارد چه نو باشد و چه بازیافتی، در این صنعت استفاده میشود. ولی نکته مهم درباره نوع بازیافتی این است که در  تولید برخی از  استفاده از محصولات حساس استفاده از ان ممنوع است . در صنایع مختلف بسته به نوع و گریدی که دارد ،مورد استفاده قرار میگیرد.

در خرید گرانول پی وی سی به چه نکاتی توجه کنیم؟

شما به عنوان تولید کننده در این صنعت باید مواردی را  برای خرید مد نظر داشته باشید یکی از مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنیم کیفیت و قیمت مناسب ان است .ما سعی داریم به طور مختصر و مفید برای شما مواردی که باید در خرید مد نظر داشته باشید را عنوان کنیم که با رعایت این موارد میتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

قیمت  ، اولین و مهم ترین نکته در خرید

متاسفانه  قیمت ارز همان طور که میدانید  دارای نوسانات بسیاری است و  قیمت گرانول به طور روزانه اعلام می شود،و حتی ممکن است نوسانات به مقداری باشد که قیمت در طول روز چندین مرتبه تغییر پیدا کند  و خرید رای برای مصرف کننده دشوار میکند. برای همین است که میگوییم قیمت اولین فاکتور در خرید محسوب میشود و باید به ان توجه کرد. نکته مهم قبل از خرید این است که از چند شرکت استعلام فیمت بگیریر و سپس با خیالی آسوده خرید کنید.

 انتخاب  متناسب با نیاز و کاربرد آن

شما  باید با توجه به محصولی که میخواهید تولید کنید گرانول تهیه کنید.همانطور که گفتیم داری نوع و گریدهای متفاوتی هستند .مثلا اگر شما تولید کننده محصولات پلاستیکی مثل وسایل آشپزخونه، کابل و … هستید باید از گرید های مختلف  پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده کنید.

پیدا کردن بهترین تولید کننده

شما میتوانید قبل از خرید با کمی پرس و جو و تحقیق  و یا حتی سرچ کردن در اینترنت با  انواع برندها و شرکت های تولید کننده اشنا شوید و با دقت بالا  بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید و حتما از معتبر بودن ان برند مطمین شوید زیرا شما شایسته بهترین هستید.

گرانول و آشنایی صفر تا صد با آن

گرانول و آشنایی صفر تا صد با آن

چه عواملی بر کیفیت گرانول  پی وی سی اثر می گذارد ؟

حال که با  مراحل تولید و کاربرد ان اشنا شدید خالی از لطف نیست که با مواردی که بر کیفیت ان اثر می گذارد نیز اشنا بشوید.عوامل مختلفی روی کیفیت این ماده اثر میگذارد که سعی داریم به هر کدام جداگانه بپردازیم و توضیحات مختصری بدهیم تا با شناخت این عوامل محصولی با کیفیت تولید کنید.

اثر کیفیت مواد اولیه

استفاده از مواد اولیه نقش مهمی در کیفیت ان دارد .در تولید  از مواد نو و مواد بازیافتی استفاده میشود.در مورد مواد نو با استفاده از پودر درجه یک پتروشیمی گرانول تولید میشود . در موارد بازیافتی مواد شسته میشوند و به صورت پرک در می ایند و سپس وارد دستگاه میشوند.در مورد نوع بازیافتی ، جمع آوری مواد بازیافتی و شستشوی آن   دو نکته مهم است که باید به ان توجه کرد و مورد رعایت قرار بگیرد.

 توجه به کیفیت دستگاه

شما به عنوان تولید کننده علاوه بر  کیفیت مواد اولیه ، باید کیفیت دستگاه را هم مد نظر داشته باشید و برای اینکه خط تولید  موفقی داشته باشید باید این امر را لحاظ کنید.دستگاه گرانول ساز و اکسترودر جز مهم ترین دستگاه ها در این صنعت به حساب می ایند.

توجه به افزودنی ها و رنگ

در هنگام تولید گرانول اضافه کردن افزودنی ها یکی از نکات مهم است که برای بهتر کردن ضعف های ذاتی محصول و یا بهتر شدن عملکرد از افزودنی ها استفاده میشود.افزودنی های که در نوع بازیافتی مورد استفاده قرار میگیرند ،پایدارکننده ها و نرم کننده ها هستند. یکی دیپر از عوامل تاثیر گذار  روی کیفیت رنگی است که در مرحله تولید به ان اضافه میشود  و جالب است که بدانید هر چقد رنگ مورد استفاده به بی رنگی نزدیکتر باشد ،کیفیت محصول بیشتر می شود.

 

چه عواملی بر روی قیمت گرانول پی وی سی اثر میگذارد ؟

یکی از عواملی که بر روی قیمت اثر میگذارد رنگ است نوع بی رنگ گران ترین و  هر چه رنگ ان تیره تر میشود قیمت ان نیز ارزان تر میشود.یکی دیگر از  موارد تاثیر گذار  درصد خلوص ان است هر چقدر خالص تر باشد قیمت ان نیز بیشتر است.و مورد اخر نوع پلاستیک است که هر چقدر خواص پتروشیمی بیشتری داشته باشه ،ارزش آن ها بالاتر می رود و در نتیجه قیمت ان نیز بالاتر میرود.

سخن پایانی

امیدواریم که توانسته باشیم  تا حدودی از  دغدغه های  شما عزیزان  در مورد  تهیه کردن گرانول با   کیفیت و قیمت مناسب کم کرده باشیم . تا با اگاهی  کامل بتوانید خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید .و همیشه قبل از خرید اطلاعات لازم را کسب کنید تا آگاهی خود را بالا برده و با استعلام قیمت از شرکت های معتبر اقدام به خرید نمایید.تا بتوانید به عنوان تولید کننده محصولات پلاستیکی ،محصولاتی با کیفیت به بازار عرضه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *