شیلنگ فشار قوی وعلل و علائم خرابی

علل و علائم خرابی شیلنگ فشار قوی

شلنگ - شیلنگ فشار قوی - علل خرابی شیلنگ فشار قوی - علائم خرابی شیلنگ فشار قوی - ترک خوردگی شیلنگ فشار قوی -نشت شیلنگ فشار قوی -نشانه ها و دلایل خرابی شیلنگ فشلر قوی و راه کار برطرف کردن خرابی به صورت تعویض یا تعمیر شیلنگ _


 

ما در این مقاله سعی داریم شما را با علل و علائم شیلنگ فشار قوی اشنا کنیم.امروزه  با پیشرفت صنعت استفاده از این محصول  نقش بسار مهمی در صنعت ماشین سازی کشاورزی  پترو شیمی و خودرو سازی ….. دارد .  از این محصول با  ساختاری متفاوت جهت انتقال مواد و سیالات برای به کار افتادن دستگاه ها استفاده میشود .بنابر این  بیش از همیشه به امری ضروری تبدیل  شده است  و و در واقع یکی از عناصر مهم چرخه تولید  به حساب می آید و تولید شده اند  تا تحت فشار قوی و شرایط سخت بهترین عملکرد  را برای شما داشته باشند.

عوامل و دلایل  خرابی شیلنگ فشارقوی

قبل از اینکه با علل خرابی  اشنا بشویم یکی از موارد مهم استفاده درست وصحیح از شیلنگ های فشار قوی این است که

در قدم اول باید به نوع فعالیت و شرایط محیطی توجه کرد و سپس بر اساس آن به خرید این ابزار کاربردی اقدام کرد .

تاثیرات دما

شیلنگ های فشار قوی باید تنها در دمایی استفاده شود که بر اساس ان محدوده دما طراحی شده است.اگر در مجاورت دمای بیش از حد تعیین شده قرار بگیرد ممکن است باعث سخت شدن ان  شود  و همچنین تغییرات دما باعث ایجاد انقباض و در نتجیه منجر به ترک خوردگی شود.پس نتیجه می گیریم که بر طول عمر ان اثر میگذارد و  ظرفیت و توان تحمل فشار را کاهش میدهد.

تغییرات فشار

فشار یش از حد نیز در آسیب دیدگی شیلنگ تاثیر میگذارد که این فشار بیش از حد ممکن است ا گاهی به علت  تنظیمات اشتباه  رخ بدهد که باید دوره ای چک شود یا امکان دارد که  تغییرات ناگهانی  در بار کاری ایجاد شود.

ترک خوردگی

همانزطور که در بالا هم به ان اشاره کردیم تغییرات دمایی باعث ایجاد ترک خوردگی در ساختار شیلنگ میشود  که میتواند یکی دیگر از علل خرابی محسوب شود.اتصالات نامناسب نیز در این امر کم بی اهمیت نیست گاهی اوقات به علت اینکه تفنگی و شیلنگ به صورت صحیح به یکدیگر متصل نیستند پدیده ترک خوردگی ایجاد میشود.

علل و علائم خرابی شیلنگ فشار قوی

نشانه های خرابی شیلنگ فشار قوی

ما سعی کردیم تا به طور مفید و مختصر درباره علل خرابی شیلنگ فشار قوی توضیحاتی ارائه بدهیم حالا که با علل خرابی اشنا شدیم نوبت به علائم خرابی میرسد که بروز این علائم میتواند نشان دهنده وجود مشکل احتمالی باشد.

نشت مواد و سیالات

یکی از علائم خرابی شیلنگ فشار قوی نشت از شیلنگ یا اتصالات ان است  که این نشت مواد یا ترشح باعث خرابی دستگاه  ودر نتیجه به هدر رفتن مواد میشود که نادیده گرفتن این موضوع میتواند باعث ایجاد خسارت مالی نیز بشود.

کاهش فشار

یکی دیگر از علائم خرابی در شیلنگ های پر فشار کم شدن فشار ان است که این عامل نیز عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه میکند

ایجاد صداهای غیر عادی

گاهی شما هنگام استفاده از شیلنگ های فشار قوی صداهای غیر عادی را میشنوید  که این موضوع بی اهمیت نیست و نباید نادیده گرفته شود  و در واقع این صداهای غیر عادی هشداری برای شما است که دارد که  عامل این صدا ممکن است از  ناشی از نشت و ترشح مواد باشد.

راهکار های رفع خرابی شیلنگ فشار قوی

تا اینجا با علل و علائم خرابی شیلنگ فشار قوی آشنا شدیم و متوجه این امر مهم شدیم که این نوع شیلنگ نقش حیاتی و بسیار مهمی در صنعت ایفا میکند که خرابی ان باعث متوقف شدن دستگاه ها و در نتیجه باعث ایجاد خسارت میشود .بنابراین برای برطرف کردن این مشکل باید  بسته به نوع خرابی و شدت اسیب وارد شده بهترین روش و راهکار را در نظر بگیریم.

بازدید دوره ای و منظم

قبل از هر چیزی یادآور میشویم که پیشگیری بهتر از درمان است و این ضرب المثل در این مورد نیز  صدق میکند .بنابراین  با بررسی چند نکته میتوانیم از بروز ضرر و زیان تا حدودی جلوگیری کنیم.  جلوگیری از خرابی شیلنگ های فشار قوی مستلزم نگهداری صحیح و درست ان است که در مرحله اول شامل بازدید و چکاپ دوره ای و منظم میباشد  و با تست فشار و تعویض پوشش ها میتوانیم شرایط را کنترل کنینم  تا از وقوع خرابی پیشگیری کنیم.

تعمیر شیلنگ فشار قوی

گاهی اوقات خرابی و نقص ایجاد شده انقدر بزرگ نیست که ما مجبور به تعویض شیلنگ بشویم و میتوانیم  با یک تعمیر ساده مثل جوشکاری و … به رفع خرابی بپردازیم اما همیشه مشکل و خرابی با تعمییر برطرف نمیشود و بسته به نوع خرابی و نظر متخصص باید تعمییر شود زیرا امکان دارد وقتی اسیب دیدگی و خرابی رخ میدهد صدمات جدی و خسارت های غیر قابل جبران پدید اورد.

تنظیم کردن فشار

تنظیم کردن فشار سیستم به حد مجاز نیز یکی دیگر از راهکار های رفع خرابی میباشد.و بدین صورت است که زمانیکه ما میخواهیم چک کنیم باید 1/5 برابر فشار کار برسد و نکته بسیار مهم این است که باید بین صفر تا فشار کار باشد. و ازمون فشار مهم ترین تست در محصول به حساب می اید.و در زمان آزمون باید مراقب باشیم تا این فشار در مدت زمان بیشتر از 2 دقیقه بدون کوچک ترین آسیب دیدگی حفظ کنیم.

تعویض شیلنگ فشار قوی

اگر میزان خرابی یا ترک خوردگی به قدری باشد که قابل تعمیر نباشد شما مجبور خواهید بود که ان را با یک شیلنگ جدید تعویض کنید و در واقع تعویض کردن تنها راهی است که شما به ایمن بودن ان اطمینان پیدا میکنید و بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید زیرا ممکن است خطر افرین باشد و احتیاط شرط عقل است و برای محافظت خود حتما  از سیالات از دستکش و عینک استنفاده کنید و در هنگام تعویض اگر شرایط تهویه مناسبی وجود ندارد از ماسک استفاده کنید.

کلام آخر

سعی ما از نگارش این مقاله این بود که  شما مصرف کننده عزیز را با عواملی که باعث خرابی شیلنگ فشار قوی میشود آشنا کنیم تا بتوانید در کمترین زمان  مشکل را بر طرف کرده و از بروز خسارت جانی و مالی جلوگیری کنید .در واقع هدف ما این بود که شما با دانستن این موارد بدون دغدغه به فعالیت خود بپردازید و بهترین بهر وری را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *