شیلنگ تراز و آشنایی کامل با آن

شیلنگ تراز و آشنایی کامل با آن

شیلنگ تراز و آشنایی کامل با آن


با پیشرفت جمعیت و رونق گرفتن صنعت ساختمان سازی استفاده از شیلنگ تراز متداول گردیده است.با وجود پیشرفت روز افزون تکنولوژی این محصول به دلیل در دسترس بودن و اینکه قیمت مقرون به صرفه ای دارد،بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.از این نوع شیلنگ برای پیدا کردن نقاط هم تراز استفاده می شود.این شیلنگ،  نسبت به سایر شیلنگهای آبیاری کشاورزی، نخ دار و …  کاربردی متفاوت تر دارد.شاید حتی برای شما جالب باشد که بدانید علاوه بر کاربرد،مشخصات و سایزبندی متفاوتی دارد و از مواد اولیه متفاوتی نسبت به سایر شیلنگ ها تولید می شود

شیلنگ تراز چیست ؟

این محصول در واقع  لوله ای شفاف است به قطر 7 الی 10 میلی متر  که از پلاستیک ساخته شده است و طول آن نیز بین 5 تا 20 متر می باشد.یکی از دلایل مهم شفاف بودن آن این است که بتوانیم با استفاده از آب سطح تراز را نشان بدهیم و به راحتی نتیجه را مشاهده کنیم.و به این صورت عمل میکند هنگامی که شما آب را داخل آن میریزید سطح آب بابد در ابتدا و انتها در یک ارتفاع باشد که در علم فیزیک   قانون توریچِلى نام دارد.

کاربردهای شیلنگ تراز

همانطور که در بالا به طور مختصر توضیح دادیم متوجه شده اید که کاربرد این محصول تابع قانون فیزیک (قانون توریچلی) می باشد. و در کل برای هم تراز کردن سطوح مورد استفاده قرار میگیرد و یک شیوه راحت برای ترازیابی در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود. شیلنگ تراز همچنین برای  انجام عملیات نصب و ترازیابی در سقف‌های کاذب ، نصب کردن کابینت ها ،نصب چهارچوب ها و عملیات فوقانی در ساختمان ها کاربرد دارد.

چگونه از شیلنگ تراز استفاده کنیم ؟

تا اینجا با این نوع شیلنگ و کاربرد آن آشنا شدید با ما همراه باشید تا با طرز استفاده آن نیز آشنا شوید. همانطور که قبلا هم توضیح دادیم این محصول تابع قانون فیزیک است و برای انجام ان به دو نفر نیاز داریم. در مرحله نخست شما باید شیلنگ را با آب پر کنید به طوری که دو سمت شیلنگ حدود 20 سانتی متر فضای خالی داشته باشد و در طی استفاده حتما به این نکته توجه داشته باشید که درون شیلنگ حباب نباشد زیرا وجود حباب باعث خطا میشود.در مرحله بعد زمانیکه از نبود حباب اطمینان حاصل کردید نوبت آن میرسد که دو نفر هر کدام یک قسمت سر شیلنگ را نگه بدارند .

نفر اول که به عنوان مبنا شناخته میشود باید شیلنگ را طوری در دست بگیرید تا سطح آب با کد مربوطه به صورت یکسان در بیاید.و نفر دوم که قسمت انتهایی شیلنگ را دارد در مکانی که به کد ارتفاع نیاز داریم قرار بگیرد و سپس باید سر شیلنگ را به صورت  بالا و پایین حرکت بدهد تا سطح آب با خط تراز به صورت هم  سطح در بیاید و به این صورت میتوانیم نقاط هم تراز را تعیین کنیم.

در هنگام استفاده از شیلنگ تراز به چه نکاتی دقت کنیم

رعایت کردن یک سری نکات در هنگام استفاده از این محصول باعث میشود کارتان را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید.یکی از این نکات میتوان به قطر شیلنگ اشاره کرد که برای اینکه نتیجه دقیقی داشته باشیم بهتر  است از شیلنگ های با قطر بیشتر از 7 استفاده نکنیم.

همانطور هم که در بالا به ان اشاره داشتیم در هنگام استفاده حتما از نبود حباب درون شیلنگ اطمینان حاصل کنید.

در طول استفاده از تکان دادن و حرکت های ناگهانی خودداری کنید.

فاکتور مهم دیگری که بسیار مهم است رنگ شیلنگ تراز است که باید حتما شفاف باشد تا کار ترازیابی با خطا مواجه نشود.و علاوه بر شفاف بودن ،تمیز و بدون آلودگی باشد. همچنین در مراحل ترازیابی باید به شرایط جوی هم دقت کرد مثلا در شرایط طوفانی  یا بارانی نمیتوانیم ترازیابی کنیم.

یک نکته مهم دیگر این است که شما علاوه بر قطر باید به طول شیلنگ هم توجه داشته باشید استفاده از شیلنگ های  که طول آن بیشتر است باعث پیچ خوردگی در آن میشود.

برای اینکه در ترازیابی ،مشاهده بهتری داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به جای آب از مایعات و سیالات رنگی استفاده کنید و از هر سمت شیلنگ حدود بیست سانتی متر حتما خال باشد.

شیلنگ تراز و آشنایی کامل با آن

شیلنگ تراز و آشنایی کامل با آن

شلنگ تراز از چه مواد اولیه ای ساخته شده است ؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید  این نوع شیلنگ شفاف  از pvc ساخته می‌شود،و  برای  تولید آن از  نخ و منجیدی استفاده نمی گردد و در واقع این محصول  از جنس پلاستیک شفاف است که به دلیل مقاوم بودن و ارزان بودن و شفافیت آن در ساخت محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات شلنگ تراز

این شیلنگ از یک لایه پلاستیکی ساخته شده است و سبک بوده دارای وزن کمی می باشد که سبک بودن آن سبب شده تراز یابی به سرعت انجام شود و جا به جا کردن آن نیز آسان و راحت باشد.این محصول با سایز های متفاوتی در بازار وجود دارد.و شما به عنوان یک خریدار در زمان خرید حتما به جنس ،قطر و طول آن دقت داشته باشید.قیمت این محصول هم متناسب با کیفیت آن تعیین می شود اما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید با انواع برند ها آشنا شوید تا بتوانید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنید.

البته تولیدی‌های زیادی برای تولید این محصول  با هم در حال رقابت هستند. شما به عنوان یک  خریدار باید به دنبال بهترین تولید کننده این محصول باشید

سخن پایانی

ما در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم شما را با شیلنگ تراز ،کاربرد و نحوه اسنفاده آن اشنا کنیم و متوجه شدید که استفاده از آن بسیار راحت است.به دلیل مقرون به صرفه بودن و دسترسی آن  نه تنها  در صنعت ساختمان سازی بلکه در موارد دیگری نیز  بسیار کاربرد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *