انواع شیلنگ های پی وی سی

انواع شیلنگ های پی وی سی

انواع شیلنگ های پی وی سی


ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع شیلنگ های  پی وی سی اشنا کنیم تا از انواع و کاربردهای ان شناخت بیشتری داشته باشید.شاید براتون جالب باشد که بدانید پی وی سی این ماده با ارزش در سال 1385 میلادی به طور کاملا اتفاقی توسط شیمیدان فرانسوی به اسم هنری رگنو کشف شد .وقتی که  گاز تازه کشف شده ی وینیل کلرید به طور اتفاقی در معرض نور خورشید قرار گرفت به یک ماده جامد تبدیل شد که ما این فرایند را  به اسم پلیمریزاسیون می شناسیم.

شیلنگ پی وی سی چیست ؟

همانطور که قبلا هم  به ان اشاره داشتیم  انواع شیلنگ های  پی وی سی  از نوعی ماده ترموپلاستیک به نام پلی وینیل کلراید ساخته میشود.استفاده از این شیلنگ ها از سال 1960 میلادی به خاطر ویژگی های منحصر به فردش مورد استقبال قرار گرفت و در تمام زمینه ها مثل کشاورزی، تولید و سایر صنایع وارد شد.

انواع شیلنگ های پی وی سی

این نوع شیلنگ ها با توجه به کاربرد و مصارفی که دارند  انواع مختلفی را دارا می باشند مثل  شیلنگ های کشاورزی پی وی سی ،شیلنگ های خرطومی ، شیلنگ های شفاف ، شیلنگ های تقویت شده و ..که ما سعی داریم به طور  مختصر شما را با انواع آن اشنا کنیم.

شیلنگ پی وی سی شفاف

یکی دیگر از انواع شیلنگ های پی وی سی_شیلنگ شفاف می باشد که به خاطر شفاف بودن ان میتوانیم به راحتی نحوه انتقال و عبور سیالات را  رصد کنیم.این نوع شیلنگ ها  بسیار سبک بوده بنابراین حمل و نقل ان بسیار آسان است. در کنار سبک بودن آن باید به این نکته یاداور شویم که یکی از ویژگی های مهم آن مقاومت بالای آن می باشد.این نوع شیلنگ دارای بدنه شفاف است و به دو صورت راه راه یا بدون خطوط راه راه موجود می باشد.

شیلنگ های پی وی سی تخت

این  محصول به  ضخامت و طول های مختلف با توجه  به نیاز مشتری ساخته میشود در برابر مواد شیمیایی ، اسید ها و اشعه UV مقاوم می باشد. یکی از ویؤگی های منحصر به فرد ان عدم جذب آب و ضد کپک بودن ان است. این نوع شیلنگ، فشارهای کاری بالا تا محدوده 6 بار را تحمل میکند  و فشار ترکیدگی  آن 3 برابر فشار کاری می باشد.دارای انعطاف پذیری بالا بوده و در برابر خوردگی نیز مقاوم است. این نوع شیلنگ هم مانند شیلنگ های پی وی سی شفاف سبک بوده در نتیجه حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد.

شیلنگ های پی وی سی آبیاری

این محصول به یک جزء مهم برای آبیاری باغ ها ،زمین های کشاورزی و مزارع و ….. تبدیل شده است . و از سه لایه تشکیل شده است که دو لایه بیرونی و داخلی آن از  پی وی سی انعطاف پذیر ساخته شده است  و لایه میانی از جنس پلی استر است.مهم ترین قابلیت این محصول میتوان به وصل کردن انواع آب پاش به سر آن اشاره کرد و قابل تجهیز با انواع آب پاش می باشد. این محصول نیز  با سایزها و رنگ های  مختلفت طبق نیاز مشتری ساخته میشود.لازم به ذکر است به علت وجود یک لایه پلی استر در ساختار آن دارای استحکام کششی بالاتری نیز  می باشد.

 

شیلنگ PVC تقویت شده با سیم فولادی

این مدل  شفاف که  توسط  یک سیم فولادی مارپیچ تقویت داده  شده است دارای استجکام بالایی می باشد .وجود این سیم ها در ساختار این نوع شیلنگ سبب شده است علاوه بر استحکام ،انعطاف پذیری را هم بالا ببرد و در نتیجه در برابر خم شدن و ترک خوردم مقاوم تر شود.

 

شیلنگ PVC تقویت شده با فیبر

این محصول دارای خواص شیمیایی و فیزیکی بی همتایی می باشد و به دو صورت شفاف و غیر شفاف موجود است. این نوع شیلنگ بی بو و غیر سمی است، پس بنابراین  با خیالی آسوده می توان از آن استفاده کرد.همچنین قابلیت استفاده در محدوده دمایی  بین 10 تا 65 درجه سانتی گراد را دارد .

انواع شیلنگ های پی وی سی

کاربرد انواع شیلنگ های پی وی سی

شیلنگ های پی وی سی به یک عنصر مهم در زندگی روزمره ما تبدیل شده است  و در کشاورزی ،مصارف خانگی و صنعت کاربرد دارد.شیلنگ PVC شفاف برای انتقال آب ،شیلات ،زهکشی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین  شیلنگ PVC تخت برای آبیاری محصولات کشاورزی ،سیستم های زهکشی ،برای خاموش کردن آتش در ماشین های آتش نشانی ،استخرها و در صنعت دریایی کاربرد دارد.

برای انتقال سیالاتی از قبیل آب ،روغن ، نفت ، بخار و مواد شیمیایی از شیلنگ های PVC تقویت شده با سیم فولادی استفاده می  کنند.

PVC تقویت شده با فیبر از انجایی بی بو و غیر سمی هستند میتوانند برای انتقال مواد خوراکی مثل شیر یا نوشیدنی ها انتخاب خوبی باشند همچنین این محصول برای مصارف خانگی  ، صنعتی و شهری هم برای انتقال سیالات کاربرد دارد.

شیلنگ های pvc آبیاری هم همانطور که از اسمش پیداست برای آبیاری زمین های کشاورزی ،مزارع ، باغ ها و پارک کاربرد دارند.

خرید انواع شیلنگ های پی وی سی

ما تمام تلاشمان را کردیم تا به طور مختصر شما را با انواع شیلنگ های پی وی سی ،ویژگی های منحصر به فرد هرکدام و کاربردشان آشنا کنیم تا بتوانید در بازار با توجه به هدفتان بهترین خرید را داشته باشید.شما می توانید با یک سرچ ساده در گوشی از لیست  و قیمت محصولات برند های مختلف اطلاع پیدا کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

کلام آخر

همانطور که متوجه شدید با ظهور ماده  شگفت انگیز پی وی سی انواع شیلنگ های پی وی سی هم با کاربردهای متفاوت در تمام دنیا  تولید و به بازار عرضه شده است پس انتخاب برای شما کمی سخت میشود اما جای نگرانی نیست زیرا با کمی تحقیق میتوانید با برندهای مختلف آشنا شوید و بهترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *