انواع شیلنگ مواد غذایی

انواع شیلنگ مواد غذایی

انواع شیلنگ مواد غذایی


انواع شیلنگ های مصرفی در صنایع و مواد غذایی انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به نوع فشار و کاری که از ان استفاده میشود طبقه بندی میشود .

 

انواع شیلنگ مواد غذایی

  • شیلنگ آبنما فنر دار
  • شیلنگ آبنما
  • شیلنگ شفاف (یک الی چند لایه)
  • شیلنگ های شفاف تایگون
  • شیلنگ های سیلیکونی
  • شیلنگ غذایی داخل تفلون
  • شیلنگ پی وی سی روکش استیل

 

شیلنگ آبنما فنر دار

یکی از محصولاتی که میتواند در صنعت غذایی استفاده های بسیاریی را داشته باشد شیلنگ های آبنما فنر دار میباشد . این شلنگ به دلیل وجود فنر در ساختار خود دارای مقاومت و کشش بالایی میباشد که طول عمر بالایی را به محصول اعطا کرده است . از طرفی به دلیل نوع مواد و ترکیبات نسبت به شیلنگ هایی که فقط از pvc تولید میشوند دارای مقاومت حرارتی بالاتری هستند .

شیلنگ صنایع غذایی

شیلنگ صنایع غذایی

 

 

 شیلنگ آبنما

این مواد به طور کلی از مواد pvc ساخته و تولید میشوند . مواد تشکیل دهنده این محصولات به دلیل مصارف پزشکی و غذایی باید از نوع غیر سمی باشد که روی فرایند تولید اثر مستقیمی دارد .این شیلنگ در یک لایه تولید میشوند و اغلب انتقال دهنده مواد با فشار های پایین هستند . به طوری کلی تحمل بار این محصولات 3 بار است ولی با تغییرات روی گوشته یا ذخامت شیلنگ میتوان این عدد را جابه جا کرد .

انواع شیلنگ مواد غذایی –  شیلنگ شفاف

فرق این مدل با شیلنگ آبنما در تعداد لایه ها میباشد . انواع مختلفی از این شیلنگ شفاف برای مواد غذایی استفاده میشود ولی این مدل بیشتر در جا هایی که فشار بالاتری نیاز دارد استفاده میشود . در این محصولات میتوان از مواردی نظیر نخ ها و افزودنی های بهداشتی دیگر جهت تقویت استفاده کرد .

 

شیلنگ های شفاف تایگون

این محصولات به مقاومت در برابر مواد شیمیایی معروف هستند و کاربرد اصلی این دسته استفاده در ازمایشگاه ها و دستگاه های بهداشتی میباشد . به دلیل استفاده از مواد مرغوب و شرایط کامل بهداشتی در تولید این شلنگ ها غیر سمی بوده و در صنعت پزشکی و دارویی نیز مصرف دارد .

 

شیلنگ های سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی یا شلنگ های نسوز و خالص اسمی که موقع بیان شیلنگ از جنس سیلیکون به ذهنمان می آید . این شلنگ ها در صنایع مختلفی نظیر پزشکی ، غذایی ، دارویی و بهداشتی صرف میشود . به دلیل وجود کشش بالا و مقاومت دمایی بالا میتوان این محصولات را خاص دانست و در اموری که نیازمند تحمل دما های بالا یا پایین باشد .

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی

 

شیلنگ غذایی داخل تفلون

شلنگ های مواد غذایی داخل تفلون هم مانند شیلنگ های پی وی سی دارای دو نوع نخدار و فنر دار هستند . پوسته داخل این محصولات همانطور که از اسمشان معلوم است تفلون میباشد . از خاصیت هایی که تفلون به این شلنگ داده میتوان به عایق قوی برای برق اشاره نمود . همچنین میتوان این محصولات را در دسته محصولات غیر سمی و بدون بو جای داد . از کارایی های اصلی این موارد نیز میتوان برای انتقال مواد غذایی پرب اشاره کرد . به دلیل نوع موادی که در این محصول بکار رفته است بسیار مناسب انتقال چربیات میباشد . کارایی های دیگر این دسته میتوان به استفاده در کوره های القایی ، ذوب و نورد و ریخته گری ها عنوان کرد .

 

شیلنگ پی وی سی روکش استیل

نوعی دیگه ای از شیلنگ های پی وی سی هستند که لایه های نخی آلمینیومی روی ان بافته شده است . استفاده اصلی این شیلنگ برای مکان هایی است که به صورت یکنواخت دچار تغییراتی هستند که ممکن است به بافت محصئل اسیب وارد کند . یکی از خصوصیاتی که این روکش به محصول داده است مقاومت در برابر ضربه است که از اسیب ریبدن به بافت زیرین جلوگیری میشود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *