شیلنگ هیدرولیک چیست

شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ هیدرولیک


شیلنگ هیدرولیک چیست ؟ در جواب باید گفت برای انتقال مایع بین اجزای هیدرولیک استفاده می شود.

اجزای هیدرولیک می تواند شامل موارد زیر باشد: پمپ ها، موتورها، سوپاپ ها، سیلندرها، مخازن و بسیاری موارد دیگر. برای ایجاد استحکام بیشتر در هنگام استفاده از سیستم های هیدرولیک در فشار و دمای بالا، شیلنگ هیدرولیک از لایه های متعددی تشکیل شده است. شیلنگ های هیدرولیک جزء حیاتی یک سیستم هیدرولیک هستند و به دلیل انعطاف پذیری قادر به خم شدن و مانور در فضاهای تنگ هستند  که به چنین عملکرد هایی معروف هستند .

 

 

شیلنگ های هیدرولیک چیست و از چه چیزی ساخته شده اند؟

 

به طور معمول، شیلنگ هیدرولیک دارای 3 لایه اصلی است. در مرحله اول، لوله داخلی که برای حمل سیال استفاده می شود. این باید با نوع سیالی که حمل می کند سازگار باشد و همچنین باید انعطاف پذیری خاصی را ارائه دهد. در مرحله دوم، لایه تقویت کننده که استحکام را ارائه می دهد و فشار کاری شلنگ را تعیین می کند. 3 نوع از متداول ترین آرماتورها عبارتند از: بافته، مارپیچ و مارپیچ. در نهایت، پوشش بیرونی اغلب مقاوم در برابر آب و هوا، روغن و سایش است، بسته به نوع محیطی که در آن استفاده می شود. این یک لایه حفاظتی اضافی می افزاید. خط گسترده شیلنگ و اتصالات هیدرولیک ما برای کاربردهای کم، متوسط و فشار بالا مناسب است.

 

 

5 راه برای افزایش طول عمر شلنگ هیدرولیک:

 

شلنگ هیدرولیک معمولاً باید تا 5 سال دوام بیاورد. اگر مال شما در کمتر از این بازه زمانی از کار بیفتد، ممکن است عوامل خارجی طول عمر آنها را کوتاه کند. در زیر ما 5 نکته مفید در مورد چگونگی افزایش طول عمر شلنگ خود ارائه کرده ایم.

شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ هیدرولیک

اطمینان حاصل کنید که شیلنگ خیلی سفت کشیده نشده است و پیچ خوردگی، گره وجود ندارد – این معمولاً به دلیل نصب نامناسب است و می تواند باعث ضعف ساختاری شود، اما در صورت نصب صحیح می توان به راحتی از آن جلوگیری کرد.

سایش – آسیب فیزیکی خارجی شایع ترین علت خرابی شلنگ است. اطمینان از اینکه شیلنگ ها به یکدیگر یا سطوح اطراف ساییده نمی شوند به افزایش طول عمر آن کمک می کند.

محافظت – افزودن محافظ شیلنگ، پوشش شیلنگ، آستین شیلنگ یا محافظ شلنگ می تواند برای محافظت از شلنگ هیدرولیک در برابر سایش، شعله و حرکت مفید باشد. تجهیزات محافظ شیلنگ ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت اطمینان و حفاظت طولانی‌مدت را نه تنها برای شیلنگ، بلکه برای کارکنان نیز فراهم کند، زیرا آستین‌های شیلنگ انرژی انفجارهای احتمالی را حفظ می‌کنند.

 

تعمیر و نگهداری – مدیریت چندین محصول ممکن است در تعمیر و نگهداری سخت باشد، اما این یک فرآیند حیاتی است که باید انجام شود.

 

مشکلات رایج شیلنگ:

 

آلودگی – روغن ، مایع کثیف که از شیلنگ هیدرولیک عبور می کند باعث خراب شدن لوله داخلی و ایجاد حفره می شود. علاوه بر این، شستشو نکردن صحیح شیلنگ در حین مونتاژ می تواند باعث آلودگی شود. توصیه می شود که انتهای اتصالات در حین حمل و نقل درپوش باشد. این کار خطر آلودگی مجدد را به حداقل می رساند و به تمیز نگه داشتن شیلنگ کمک می کند.

فرسایش لوله – این معمولاً باعث نشت خارجی می شود و ناشی از فشار بالای مایعی است که از شیلنگ عبور می کند.

عمق درج نادرست – اگر مجموعه شیلنگ به درستی مونتاژ نشده باشد، اتصالات می توانند انتهای شلنگ را منفجر کنند.

فرسودگی و پارگی عمومی – شیلنگ ها روزانه از طریق برنامه های کاربردی سخت قرار می گیرند. اگر به طور منظم بازرسی نشوند می توانند باعث نشت یا ترکیدگی شوند. آسیب به پوشش ، لایه خارجی نشانه خوبی از وجود زوال داخلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *