شیلنگ پیچ دار

شیلنگ پیچ دار

شیلنگ پیچ دار


یکی از مشکلات آبیاری های سنگین باغداران و کشاورزان جمع کردن شیلنگ میباشد که شیلنگ پیچ دار این مشکل را برطرف کرده است .

شیلنگ های سنتی حجیم، سنگین هستند و به راحتی پوسیده و خراب میشوند . حتی مشتاق‌ترین باغبان‌ها هم نمی‌خواهند شلنگ‌های بسیار سنگین را بچرخانند و با پیچ‌خوردگی‌ها و گره‌های تصادفی زیر نور خورشید دست و پنجه نرم کنند . حداقل، نه کسی که برای وقت خود ارزش قائل باشد ، با این حال، لازم نیست دوباره نگران هیچ یک از این مسائل با شیلنگ پیچدار باشید . بر خلاف سایر شیلنگ ها، شیلنگ پیچدار دارای ویژگی های زیادی است که می تواند مشکلات پیچ خوردگی و فرسودگی را حل کند. بدون شک گزینه خوبی برای کسانی است که می خواهند زمان کمتری را برای پیچیدن و باز کردن شلنگ باغ خود صرف کنند. همانطور که گفته شد، ما لیستی از بهترین شیلنگ های سیم پیچ در سال 2023 را گردآوری کرده ایم، بنابراین شما می توانید بهترین شیلنگ را برای نیازهای باغبانی خود انتخاب کنید . بیایید نگاهی به 5 انتخاب برتر امسال بیندازیم!

 

شیلنگ کویل(پیچدار) با کیفیت بالا:

انتخاب شلنگ باغچه ای ممکن است آسان باشد، اما انتخاب شیلنگ مناسب نیاز به تکالیف دارد. عوامل مختلفی از جمله فشار آب، قطر و طول شلنگ، جنس و نوع کانکتور باید در نظر گرفته شود. و تا زمانی که متخصص نباشید، نمی توانید بفهمید که کدام یک برای باغ شما بهترین است. نگران نباش این راهنما به شما کمک می کند که این شیلنگ ایده آل را برای باغ خود انتخاب کنید.

 

چرا داشتن شیلنگ کویل مهم است؟

قطعا مواقعی پیش میاد که تایمی برای آبیاری گیاهان نداریم ، برای  چنین مواردی ، ما شیلنگ پیچدار را داریم ! دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در شیلنگ کویل وجود دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

این شیلنگ ها در برابر سایش، مواد شیمیایی و آسیب اشعه فرابنفش مقاومت بسیار خوبی دارند .

آنها برای آبیاری گیاهان کوچک و صعب العبور بسیار انعطاف پذیر و فوق العاده کارآمد هستند .

برخلاف شیلنگ های سنتی، این شلنگ به راحتی گره نمی خورد یا پیچ می خورد

شما به راحتی می توانید بدون نگرانی از نشتی یا ترکیدگی آن را به شیر خود وصل کنید .

به لطف توانایی آنها در صرفه جویی در مصرف آب، آنها می توانند در هزینه قبض آب ماهانه شما صرفه جویی کنند .

 

در حالی که شیلنگ های کویل دارای چندین مزیت هستند، تنها یک اشکال وجود دارد. شما نمی توانید از آنها برای اسپری مواد شیمیایی روی گیاهان استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی می توانند به سیم پیچ شلنگ آسیب برسانند.

ویژگی های اساسی که هنگام خرید شیلنگ پیچدار باید به دنبال آنها باشید

 

پیدا کردن یک شلنگ مناسب برای باغ خود می تواند چالش برانگیز باشد. گزینه‌های زیادی وجود دارد و تمایز یک محصول از محصول دیگر ممکن است سخت باشد. برای کمک به شما، در اینجا عواملی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

 

مواد شیلنگ پیچدار

شیلنگ های پیچدار از یک لوله وینیل انعطاف پذیر با طول سیم پیچی با یک آستر پلاستیکی داخلی تشکیل شده اند. لوله وینیل استحکامی را فراهم می کند که به شلنگ اجازه می دهد در برابر فشار مقاومت کند و در برابر پیچ خوردگی مقاومت کند، در حالی که آستر از اجزای داخلی در برابر سایش محافظت می کند.

 

همچنین، مطمئن شوید که شیلنگ های ساخته شده از مواد سبک وزن را انتخاب می کنید زیرا حمل و نقل شیلنگ های سنگین بسیار سخت تر است.

نوع کانکتورها

 

برخی از شیلنگ های پیچدار دارای اتصالات پلاستیکی یا فلزی برای اتصال به شیلنگ باغ موجود شما هستند. اطمینان حاصل کنید که شلنگ برای نصب آسان و عملکرد مناسب با سیستم شما سازگار است.

 

مقاومت در برابر پیچ خوردگی

وقتی صحبت از شلنگ به میان می آید، احتمالاً می خواهید شیلنگی بخرید که به راحتی پیچ خورده نباشد. پیچ خوردگی زمانی اتفاق می افتد که شیلنگ خود را به یک سیم پیچ محکم می پیچد و باعث می شود شکل خود را از دست بدهد. این امر آبیاری گیاهان یا آبیاری محصولاتی مانند کدو، خیار یا گوجه فرنگی را بدون آسیب رساندن به آنها یا خاک سخت می کند. باید به دنبال شلنگ هایی باشید که در برابر پیچ خوردگی و پیچ خوردگی مقاوم باشند.

شیلنگ پیچ دار

شیلنگ پیچ دار

قطر شیلنگ

شیلنگ های کویل در طیف وسیعی از قطرها هستند که از 8/3 اینچ (تقریباً 1 سانتی متر) تا 1-1/2 اینچ (تقریباً 3 سانتی متر) متغیر است. هرچه قطر بزرگتر باشد، شلنگ بزرگتر است. اما این شیلنگ ها گران تر هستند. اطمینان حاصل کنید که شلنگ سیم پیچی با قطر زیاد تهیه کنید که حرکت آب را آسان تر می کند.

 

طول شیلنگ پیچ دار

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر انتخاب شیلنگ باغ شما تأثیر می گذارد طول است. شیلنگ ها در محدوده های مختلف تولید می شوند که رایج ترین آنها 50 فوت، 75 فوت، 100 فوت و 150 فوت است. شیلنگ‌های کوتاه‌تر برای باغ‌های زیر 50 فوت مفید هستند، در حالی که شیلنگ‌های بلندتر برای بیش از 100 فوت مفید هستند. شیلنگ های بیش از 100 فوت به راحتی خم می شوند و اگر تحت فشار زیاد قرار بگیرند می توانند بشکنند. اندازه باغ را بررسی کنید و بر اساس آن شلنگ را خریداری کنید.

 

فشار آب

درجه فشار نشان می دهد که یک شیلنگ قبل از نشتی چقدر فشار را می تواند تحمل کند. هرچه درجه فشار بالاتر باشد، احتمال ترکیدن فشار زیر آب بیشتر است. حداکثر فشار معمولاً بین 40 تا 60 PSI است (که به شما امکان می دهد گیاهان را با سرعتی در حدود 1/4 تا 1/2 گالن در دقیقه آبیاری کنید).

 

فشار آب در شهرداری شما می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین عاقلانه است که قبل از خرید شیلنگ پیچدار ، تصور دقیقی از میزان فشار خود داشته باشید. مطمئن شوید که شیلنگ سیم پیچ شما می تواند فشار را بدون ترکیدن تحمل کند.

 

محدوده قیمت شیلنگ کویل

شیلنگ های کویل سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر باغبانی است. آنها در مواد و اندازه های مختلف عرضه می شوند و معمولاً حدود 15 تا 60 دلار قیمت دارند. کم هزینه ترین شیلنگ های کویل از لاستیک ساخته شده اند و دارای اتصالات فلزی هستند. آنها برای اکثر کارهای خارج از منزل مناسب هستند و می توان آنها را با قیمت کمتر از 20 دلار خریداری کرد.

 

نکاتی برای نگهداری شیلنگ کویل

شیلنگ سیم پیچی یکی از لوازم جانبی باغبانی است. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید برای نگهداری شلنگ خود رعایت کنید.

پس از هر بار استفاده، شیلنگ کویل را با آب تمیز بشویید، اما از صابون یا مواد شوینده روی خود شلنگ استفاده نکنید.

شیلنگ های کویل انعطاف پذیر هستند، اما نباید بیش از حد کشیده شوند، زیرا کشش بیش از حد شلنگ می تواند به آن آسیب برساند یا پیچ خورده شود.

شیلنگ را با نخ یا سیم به هم نبندید .

شلنگ را به طور مرتب از نظر وجود علائم ساییدگی یا سوراخ بررسی کنید و اگر متوجه زنگ زدگی شدید یا نشتی آن را مشاهده کردید، فوراً آن را تعویض کنید.

شیلنگ های سیم پیچ در برابر حملات جویدن جوندگان آسیب پذیر هستند، بنابراین هر زمان که از آن استفاده نمی کنید آنها را در داخل گاراژ یا سوله خود قرار دهید.

 

اگر یک شیلنگ پیچ دار جدید خریداری می کنید، قبل از اینکه بخواهید آن را به لوله وصل کنید، بگذارید کاملا خشک شود. شیلنگ های کویل دارای سیستم ضد آب داخلی نیستند، بنابراین قبل از باز کردن آب باید مقداری فشار به شیر آب وارد کنید. اگر این کار را انجام ندهید، آبی که از شیلنگ خارج می شود ممکن است آلوده شود یا ممکن است یخ بزند و منجر به ترک خوردن شلنگ شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *