انواع شیلنگ آب

انواع شیلنگ آب

انواع شیلنگ آب


یکی از لذت بخش ترین کارها برای انسان ها از قدیم تا به الان کشاورزی و پرورش گل و گیاه است.ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع شیلنگ آب آشنا کنیم، تا بتوانید یک نوع شیلنگ آب را برای خود خریداری کنید. از اهداف مهم این مقاله آشنایی با استانداردهای  و جنس  اولیه مواد شیلنگ‌های آب و ویژگی‌های مربوط به ساخت  و طراحی آن است.اگر برای مزارع ،زمین‌های کشاورزی، پارک‌ها و باغ‌های خود به دنبال یک شیلنگ مناسب می گردید بدون شک شیلنگ آب مخصوص کشاورزی می‌توانند  یکی از  گزینه‌ها خوب و مناسب  برای شما باشد.در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با کاربرد و ویژگی های هریک آشنا کنیم.

شیلنگ آب چیست؟

بین شیلنگ و لوله تفاوت های زیادی وجود  دارد  گاهی وقت ها به شیلنگ لوله نیز گفته می شود.  شیلنگ حالتی نرم و منعطف داشته ولی لوله سفت و مقاوم است.در طی فرایند ساخت شیلنگ باید فاکتورهایی مثل کارایی و کارکرد ،طول ، فشار و وزن و همچنین سازگار بودن در مقابل مواد شیمیایی را مد نظر داشته باشیم.جنس شیلنگ اصولا از پلی اتیلن ، پی وی سی و لاستیک می باشد .نکته مهمی که باید درباره این شیلنگ‌ بدانید این است که هریک از انواع آنها دارای کاربردها و ویژگی‌های خاص خود هستند که شما باید متناسب با نیازتان خریداری کنید.

آشنایی با انواع شیلنگ آب

انواع شیلنگ آب بسیار متنوع و متفاوت  است و همین عامل نیز سبب شده است  تا اندکی انتخاب از میان این محصولات را برای شما سخت کند ، اما جای نگرانی نیست  شما می توانید با دانستن اطلاعات کامل درباره هریک از انواع این محصولات  و با شناخت  و آشنایی  با مشخصات فنی  هریک از آنها ، از میان طیف گسترده شیلنگ‌های آب بهترین گزینه را بر اساس نیاز و شرایط خود انتخاب کنید و در آخر  نسبت به خرید آن اقدام  کنید.امروزه  با پیشرفت تکنولوژی در صنعت های  مختلف  نیاز به شیلنگ‌های آب مخصوصا افزایش یافته است  و به همین علت  شیلنگ‌های صنعتی  نیز تولید می شوند . که  آنها در انواع کارخانه‌ها و محیط‌ های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.با ما همراه باشید تا با انواع آن آشنا شوید.

انواع شیلنگ آب

انواع شیلنگ آب

 شیلنگ آب کشاورزی

امروزه در ایران  باتوجه‌ به  خشکسالی های پی در پی  و کاهش آب‌های زیرزمینی این نوع شیلنگ  از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این محصول همانطور که از اسمش هم پیداست گزینه مناسبی برای آبیاری زمین های کشاورزی می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است.این نوع از شیلنگ ها به دلیل آنکه در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارند.در برابر نور خورشید  و بارش باران مقاوم هستند و این عوامل بیرونی  نیز نمی‌تواند باعث ازبین‌رفتن آنها شود.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مهم‌ترین نوع این محصول شیلنگ‌هایی هستند که برای آبیاری قطره‌ای  مورد استفاده قرار می گیرند. و مهم ترین مزایای استفاده از آن این است که باعث کاهش مصرف آب شده و در نتیجه می تواند  هزینه‌های شما را نیز کاهش دهد .یکی دیگر از مزایای این محصول  که می توان به آن اشاره کرد این است که استفاده از این نوع شیلنگ باعث می شود آب به‌صورت کاملا یکسان به‌تمامی قسمت های  زمین کشاورزی برسد و  در نتیجه بازدهی زمین کشاورزی شما را چندین برابر می‌کند.

شیلنگ آب ( پلاستیکی نخ دار)

از این نوع شیلنگ برای جا به جایی آب و دیگر سیالات  این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد . و با برخورداری از خاصیت های فیزیکی و شیمیایی  خاص خود توانسته است  در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد .این نوع شیلنگ  از مواد پلی اتیلنی ساخته شده است که به وسیله الیاف نخ مقاوم گشته است.

  شیلنگ مصارف خانگی

نوع دیگری از  شیلنگ های  آب که  می توان گفت اکثرا  از  پرفروش‌ترین انواع آنها نیز به حساب می‌آید شیلنگ‌های خانگی هستند و تقریبا در هر خانه ای دیده می شود و برای کارهای روزمره مثل شست‌وشوی حیات یا داخل منزل، آبیاری باغچه و …  کاربرد دارد نکته قابل توجه این است که هر کدام از  این نوع محصول دارای ویژگی های خاص خود می باشد . به عنوان مثال شیلنگی که شما برای باغچه انتخاب میکنید باید مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و سایر عوامل محیطی داشته باشد .

شیلنگ آب صنعتی

این نوع محصول در بسیاری از صنایع مختلف  مورد نیاز می باشد و به یک عنصر اصلی تبدیل شده است  تا بتواند آب  را از محیطی به محیط دیگری منتقل کند. از آنجایی  که شیلنگ‌های کشاورزی  گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع و کارخانه‌های مختلف نیستند  سبب  شده  است تا شیلنگ‌های صنعتی تولید شوند و به بازار عرضه شوند و جز محبوب‌ترین ها به حساب می آیند.

مهم ترین کاربرد این محصول استفاده از آنها در صنایع مادر و کارخانه‌های بزرگ است زیرا توانایی آن را دارد که در  فشار بسیار بالا به‌ راحتی  آب را منتقل کنند و همچنین امنیت محیط  که  فاکتور بسیار مهمی در صنعت است را نیز حفظ کنند.

شلنگ باکیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

تقریبا اکثر شیلنگ ها در برابر جریان الکتریکی عایق بندی شده اند. شیلنگ هایی ساخته شده از پی وی سی معمولا در برابر خوردگی مقاومت نسبتا خوبی دارند.از آنجایی که  مواد پلاستیکی پتانسیل بالایی برای آتش سوزی دارند ،لازم است که بدانید  شیلنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و احتمال آتش سوزی وجود دارد ولی شیلنگ های پی وی سی در برابر سوختن مقاوم هستند اما با این حال تحت شرایط خاصی می توانند  مشتعل شوند.

در هنگام خرید شیلنگ آب به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

اولین عاملی که باید در خرید شیلنگ آب به آن توجه کنیم کیفیت و مقاوم بودن جنس بدنه است که ممکن است از لاستیک ، پلاستیک و پی وی سی تولیدشده باشد .همچنین شیلنگ ها را  از چند لایه می سازند و لایه بیرونی آن را  از جنس پی وی سی تولید میکنند تا در صورت کشیدن بر روی سطح زمین سوراخ و پاره نشود.طول نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام خرید مد نظر گرفت. باید  شیلنگی را انتخاب کنید که از نظر اندازه طولی مناسب استفاده شما باشد.

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که در بعضی از شیلنگهای آبیاری دیده می شود  وجود نخ در لایه های آن است .هدف از وجود این نخ ها  استحکام بخشیدن  و ماندگاری طولانی تر شیلنگ نسبت به مدلهای معمولی است . و در نتیجه  شما می توانید از آن ها در بازده زمانی  بیشتری استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که توانسته باشیم شما را با انواع شیلنگ آب آشنا کنیم تا راحت تر بتوانید  در زمان انتخاب و خرید این محصولات بهترین گزینه را انتخاب کنید و همانطور که در بالا هم به آن اشاره داشتیم متوجه شدید که هریک به نوبه خود می‌توانند مفید باشند و کاربردهای خاص خود را داشته باشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *