قیمت شلنگ آب و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت شلنگ آب و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت شلنگ آب و عوامل تاثیر گذار بر آن


ما در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر قیمت شلنگ را بررسی کنیم. تا بتوانیم  شما را تا حدودی با این فاکتور های تاثیر گذار آشنا کنیم .تا در هنگام خرید، دچار تشویش نشوید. زیرا وقتی وارد بازار میشوید ،با محصولات متنوع با قیمت های مخلف رو به رو می شوید . و در هنگام  مواجه با محصولات ،حتما برایتان سوال پیش می آید که کدام محصول بهتر است ؟ برای اینکه پاسخی برای سوالات خود داشته باشید با ما در ادامه همراه باشید.

شیلنگ ها در واقع یک لوله توخالی و منعطف هستند .این محصول مایعات و سیالات را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کنند. در عین اینکه ظاهری ساده دارند اما انواع و سایز های مختلفی دارند.  هرکدام  از این محصول دارای کاربردی متفاوت هستند.

 

کاربردهای شلنگ آب

این محصول علاوه بر مصارف خانگی و عمومی مثل آبیاری مزارع ،باغ ،حیاط منازل در صنعت هم مورد استفاده قرار میگیرد .و به یک عامل ضروری تبدیل شده است.این محصول از آنجایی که در شرایط و محیط های مختلف  استفاده می شود بنابراین باید در برایر سرما ،گرما،نور خورشید و مواد شیمایی مقاوم باشد .

شیلنگ های که در صنعت غذایی  برای انتقال مواد غذایی مثل آب آشامیدنی، روغن نباتی، انواع مواد لبنی مورد استفاده قرار می گیرند باید از موادی ساخته بشوند که با مواد غذایی واکنش ندهد.توجه به این اصل بسیار مهم است .زیرا باعث می شود طعم و کیفیت مواد غذایی از بین نرود و به سلامت انسان آسیبی وارد نشود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشاورزی و کارخانه ها برای انتقال آب و مایعات از شلنگ کدر استفاده می کنند . در صورتیکه شیلنگ شفاف نسبت به شیلنگ های کدر زیباتر می باشد ،در مصارف مسکونی و خانگی  بیشتر کاربرد دارد.

تنوع و قیمت شلنگ در بازار چگونه است ؟

همانطور که قبلا هم گفته شد این محصول به صورت متنوع و با قیمت های مختلف در بازار عرضه می شود . شما به عنوان یک خریدار باید دنبال محصولی باشید که در کنار کیفیت بالا ،قیمت مناسبی هم داشته باشد .این یک نگرش اشتباه است که اگر محصولی با کیفیت باشد باید هزینه بالایی برای آن پرداخت کنیم .

در بازار ایران خوشبختانه محصول هایی با استاندارد و کیفیت بالا و تنوع ظاهری مختلف موجود است . شما می توانید با کمی تحقیق ،خریدی مطمئن داشته باشید.

چه عواملی بر قیمت شلنگ اثر می گذارد ؟

قیمت این محصول به چندین پارامتر مخلتف وابسته است .ما قصد داریم به طور مختصر به انها اشاره کنیم.اولین عامل کیفیت و جنس آن است.شلنگ های با کیفیت از انجایی که در مقابل خوردگی و فشار مقاوم هستند بنابراین قیمت بالاتری دارند. جنس شیلنگ و اینکه از چه ماده ای ساخته شده است هم بر روی قیمت آن اثر میگذارد.

شلنگ ها از لاستیک ، پلی آمید، پلی اورتان و پی وی سی ساخته  شده اند. بنابراین شلنگ‌های  که از مواد پی وی سی و پلاستیک ساخته شده اند معمولاً  نسبت یه شیلنگ هایی که از  مواد لاستیکی  ساخته شده اند ارزان تر هستند .و شیلنگ های لاستیکی قیمت بالاتری دارند.

فاکتورهای دیگری که  روی قیمت اثر می گذارد متراژ، قطر و ضخامت است.شیلنگ های با قطر و ضخامت بیشتر از آنجایی که مواد بیشتری در تولید آن به کار برده شده است ،دارای قیمت بیشتری است.علاوه بر این پارامتر های مهم ،عواملی نظیر برند و مارک محصول ،محل تولید و توزیع نیز می تواند اثر گذار باشد. 

برای خرید شیلنگ به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

شما به عنوان خریدار در هنگام خرید شیلنگ باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین مورد طول و قطر است که باید مد نظر داشته باشید دنبال محصولی باشید که متناسب با نیازتان است. شیلنگ بزرگ یا خیلی کوچک مناسب نیست زیرا اگر اندازه آن کوچک باشد کارایی ندارد و خیلی بزرگ باشد نگهداری و استفاده از آن برایتان سخت می شود.همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد شیلنگ های پلاستیکی در برابر آب و خوردگی مقاوم هستند .

قبل از خرید با کمی تحقیق با برند ها و تولید کننده های آن آشنا شوید تا بتوانید محصولی با کیفیت و مطمئن خریداری کنید.  اگر شما خریدار عمده شیلنگ هستید  به شما پیشنهاد میکنیم به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید و با استفاده از تخفبفات ویژه  و صرف هزینه کمتر خریدی راحت داشته باشید.

در واقع شیلنگ های که مقاوم هستند و از متریال درجه یک و با کیفیت ساخته شده اند ، جز پر طرفدارترین شیلنگ در بازار هستند.

قیمت شلنگ آب و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت شلنگ آب و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت شلنگ آب چقدر است ؟

درواقع قیمت کلی شیلنگ به چند عامل وابسته است . لازم به ذکر  است مجموعه آنها در کنار هم باعث تعیین قیمت آن می شود.این عوامل عبارتند از :

برند و مارک ،جنس محصول و درجه کیفیت مواد اولیه آن ،کاربرد شیلنگ ،قطر و ابعاد و اندازه آن.

در شرایط کنونی به علت نوسانات در بازار  ، این محصول هم مانند سایر محصولات قیمت ثابث و دقیقی ندارد .بنابراین شما عزیزان بهتر است قبل از خرید با نمایندگی ها تماس بگیرید یا با مراجه به وب سایت های اینترنتی از قیمت این محصول اطلاع به دست آورید تا بدون سردرگمی و آشفتگی خریدی مطمئن داشته باشید.

راه های نگهداری از شیلنگ

شیلنگ را در مکانی که خشک و خنک است نگهداری کنید و به صورت مدام از قرار دادن آن جلوی نور خورشید پرهیز کنید.

این محصول را بعد از اتمام کار کاملا تخلیه کنید و در محلی خشک آویزان کنید.

چنانچه در فصل سرما مشاهده کردید که شیلنگ شما یخ زده ،به هیچ وجه آن را خم نکنید زیرا این کار شما باعث میشود ترک بخورد و به آن آسیب برسد.

در زمان آبیاری نیز مطمئن شوید که محل اتصال شیلنگ به شیر آب خم و تاخورده نشده باشد.

کلام آخر

از آن جایی که شیلنگ ها متفاوت هستند و هرکدام کاربردی متفاوت دارند .بنابراین این محصول در بازار با قیمت های مختلف عرضه می شود .ما سعی کردیم در این  مقاله شما را با عوامل تاثیر گذار روی قیمت شلنگ آشنا کنیم .تا با دانستن این نکات در هنگام خرید،دچار آشفتگی نشوید و با اطمینان خاطر خریدی مطلوب داشته باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *