شیلنگ صنایع غذایی

شیلنگ صنایع غذایی

شیلنگ صنایع غذایی


قبل از اینکه شیلنگ ممصرفی صنایع غذایی را شرح دهیم نگاهی به تعریف شیلنگ بیندازیم .- شیلنگ به لوله ای توخالی که دو سر بازی دارد گفته میشود . اما به این سادگی نمیتوان کاربرد و کارایی های این محصول را بیان کرد .

شیلنگ ها بسته به نوع کاربردی که دارند تولید میشوند و کاربرد میتوان حتی روی فرایند تولید تاثیر بگذارد . به عنوان مثال شیلنگ هایی که کاربرد پزشکی دارند باید با مواد و دستگاه هایی که از قبل  استریل شدند تولید شود . به دلیل ماهیت و انجام برخی از کار ها حساس با این محصولات ممکن است فرایند های گوناگونی در پروسه تولید داشته باشد .

 

شیلنگ های صنایع غذایی هم حساسیت ها و خصوصیت های خاص خودش را دارد به عنوان مثال استفاده از مواد درجه در تولید این محصولات چالش هایی را به وجود میاورد .

 

 

 

نوع های مختلفی از شیلنگ برای صنعت غذایی در بازار موجود میباشد که با توجه به کاری که از شیلنگ کشیده میشود انتخاب میشود . اکثر این محصولات در بیرنگ (شفاف)  هستند که نشون دهنده استفاده مواد درجه یک میباشد .

جنس این محصولات متفاوت بوده و میتوان از چندین نوع مواد در تولید این محصولات استفاده کرد .

 

شیلنگ های صنایع غذایی

  • شیلنگ پی وی سی
  • شیلنگ لاستیکی
  • شیلنگ سیلیکون

 

شیلنگ های دیگری وجود دارند اما اکثر استفاده از موارد فوق میباشد .

 

شیلنگ های پی وی سی صنعت غذایی

شیلنگ صنعت غذایی

شیلنگ صنعت غذایی

فرایند و مواد تولید پیچیده ای دارند تا به استاندارد های یک شیلنگ خوب برسد . در اینجا به صورت مختصر در مورد چالش های فرایند تولید توضیح میدهیم .

در تولید این دسته باید از مواد درجه یک از گرانول پی وی سی تا افزدنی ها ( روغن) استفاده شود . نرمی و سفتی در این محصولات بسته به نوع گریدی میباشد که در خط تولید استفاده میشود . مورد دیگری که میتواند روی کیفیت و عوامل دیگر تاثیر بگذارد افزودنی ها میباشد . به عنوان مثال یک از این افزودنی ها روغن میباشد که که در صورت استفاده از روغن  نامرغوب و یا حد استفاده در تولید موجب پس دادن روغن و سبب از بین رفتن تدریجی ظاهر و رویه شیلنگ میشود .

از این شیلنگ ها برای انتقال میعانات حساس استفاده کرد .

 

شیلنگ های سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی معروف به شیلنگ های نسوز میباشد که مناسب شیلنگ های صنایع غذایی میباشد . این شیلنگ ها به دلیل خالصی و موادی که به طور کامل غیر سمی میباشد در صنعت پزشکی استفاده فراوانی دارند . هر چند که در صنعت غذایی هم نیز مصارفی دارند . این محصولات بسیار مناسب کار های میباشد که حساسیت های بهداشتی بالایی دارند اما به دلیل قیمت بالایی که نسبت به مابقی محصولات مشابه دارند توصیه اقتصادی ندارد .

 

شیلنگ های لاستیکی

شیلنگ های لاستیکی به نوبه خود دارای مقاومت بالایی دارند . استفاده از این محصولات در صنایع غذایی همانند محصولات سیلیکونی دارای ارزش های بخصوصی میباشد اما این محصولات هم به دلیل قیمت بالایی که دارد از لحاظ اقتصادی توصیه نمیشود .

 

نتیجه کلی

شیلنگ های پی وی سی با توجه به انجام اکثر کار هایی که محصولات با مواد دیگر و قیمت مناسبی که برخوردار میباشند در بیشتر مواقع مورد استفاده قرار میگیرد .

محصولات پی وی سی توان انجام بسیاری از کارهای شینگ های نظیر لاستیک و سیلیکونی را دارد و در موارد کمی توان انجام کار را ندارد پس میتوان نتیجه گرفت که شیلنگ های پی وی سی مناسب تر از بقیه محصولات مشابه هستند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *