خرید شیلنگ آب و نکاتی که باید بدانید

راهنمای کامل خرید شیلنگ آب

راهنمای کامل خرید شیلنگ آب


مردم ایران از قدیم الایام تا به امروز به کشاورزی و کاشت گل و گیاه علاقه زیادی دارند .در نتیجه نحوه آبیاری آن  نیاز بسیار مهمی در زمینه پرورش گل و گیاه  است.شما حتی اگر یک باغچه کوچک هم داشته باشید چگونگی آبیاری آن برایتان یک چالش است ما قصد داریم شما را با ویژگی های خرید شیلنگ آب آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با نیازتان  شیلنگ با کیفیت و مقرون به صرفه خریداری کنید. به طور کلی با پیشرفت سریع تکنولوژِی انواع شلنگ ها به یک وسیله کاربردی در تمام صنعت ها مثل صنعت خودرو سازی ،کارخانه ها ،صنایع غذایی ، ساخت و ساز و کشاورزی تبدیل شده است.

جنس شیلنگ آب از چیست ؟

شیلنگ آب یک وسیله انعطاف پذیر است این محصول متناسب با کاربرد و محیط استفاده از جنس های مختلفی ساخته می شود .در تولید آن گاهی  نخ یا همان منجید بکار برده می شود که هدف از این کار استحکام بخشیدن به آن می باشد.از آنجایی که این محصول بیشتر در محیط های باز استفاده میشود بنابراین باید از موادی ساخته شده باشد که در برابر عوامل محیطی مثل یخ زدگی ، نور خورشید و مواد شیمیایی مقاوم باشد در نتجیه بازدهی و طول عمر آن بیشتر می شود و برای شما از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد.این محصول از پلی اورتان ،پلی اتیلن ،لاستیک  و پی وی سی ساخته شده است .

6علاِئم شناسایی بهترین شیلنگ آب

اگر شما برای خرید شیلنگ آب به بازار سری زده باشید و یا در اینترنت سرچ کرده باشید متوجه می شوید که این محصول با برند ها و مارک های مختلفی به بازار عرضه شده است پس با کمی دقت و شناخت می توانید بهترین برند تولید کننده شیلنگ آب را شناسایی کنید .با ما  در ادامه این مقاله همراه باشید تا  کمی شمار از سردرگرمی میان این همه برند نجات دهیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

شناسایی بهترین برند یا مارک

در قدم نخست قبل از خرید می توانید با یک سرچ ساده در کامپیوتر شخصی خود و یا حتی در گوشی خود با برندها آشنا شوید و با کمی تحقیق یک برند خوب و مناسب را انتخاب کنید. انتخاب یک برند معتبر که کلیه استاندارد ها را رعایت کرده بهترین کمک را به شما در انتخاب این محصول می کند.

جنس شیلنگ و مواد اولیه به کار برده در آن

در قدم دوم باید به عنوان خریدار این پرسش از از خود بپرسید که آیا این محصول از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد تولید شده است ؟  پس بنابراین جنس و مواد سازنده آن برای شما اولویت داشته باشد و توجه به این نکته بسیار مهم است زیرا محصول با کیفیت برای شما عملکرد مطلوب تر و طول عمر بیشتری دارد و در نتیجه آرامش را برای شما به ارمغان می اورد.

قابلیت انعطاف پذیر بودن شیلنگ

در قدم بعدی به عنوان خریدار باید به این نکته توجه کرد که آیا این محصول انعطاف پذیر است ؟ توجه به این نکته هم بسیار مهم می باشد زیرا انعطاف پذیری باعث می شود  نگهداری و نصب  این محصول بسیار راحت باشد در نتیجه شما می توانید در مدت طولانی از آن استفاده کنید.

طول و قطر شیلنگ

در هنگام خرید باید به طول و قطر هم توجه کرد .این محصول در بازار با طول و قطر های متفاوت عرضه شده است که شما طبق نیازتان می توانید انتخاب کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که محصولی را انتخاب کنید که طول متناسبی داشته باشد زیرا شیلنگ کوتاه که مناسب نیست و اگر اندازه آن خیلی بزرگ باشد علاوه بر اینکه نگهداری آن سخت است باعث افت فشار می شود.شاید برایتان جالب باشد که بدانید  قطر شیلنگ رابطه مستقیمی با مقاومت و فشار دارد و به طور کلی توجه به این دو فاکتور باعث می شود محصولی کارآمد تهیه کرده باشید.

 

تعداد لایه ها در شیلنگ

تعداد لایه در شیلنگ هم یک فاکتور مهم به حساب می آید لازم است که بدانید اگر  تعداد لایه ها در  این محصول بیشتر شود در نتیجه  میزان تحمل شلنگ برای فشارهای مختلف بیشتر می کند و همین عامل باعث میشود هزینه خریداری آن بالاتر شود.

مقام بودن  شلنگ در برابر شرایط محیطی

این محصول به علت استفاده در محیط های باز باید در برابر شرایط محیطی  مثل نور خورشید و یا  یخ زدگی در سرما مقاوم باشد . همچنین شیلنگ آب با کیفیت باید در مقابل تغیرات درجه حرارت نیز از خود مقاومت نشان بدهد.  به طور کلی رعایت کردن این موارد باعث میشود که طول عمر محصول شما بالا برود و به راحتی آسیب نبیند و از نظر اقتصادی نیز برای شما به صرفه باشد.

راهنمای کامل خرید شیلنگ آب

راهنمای کامل خرید شیلنگ آب

سایزهای شیلنگ آب موجود در بازار

علاوه بر مشخصات محصول و کارایی آن ،برند ،متراژ ،وزن باید به سایز شیلنگ هم توجه کرد .این محصول به سایز های مختلفی تولید میشود و در بازار وجود دارد .سایز این محصول بر اساس اینچ (Inch) عبارت است از :1/2،3/8، 3/4 ، 11/4 ،11/2

سایز این محصول در بازار نیز بر اساس نمره  به  2 ،  2.5 ، 3 ،4 ،5 و 6 دیده می شود.

شیلنگ آب استاندارد  1/2 می باشد ، که در  به صورت 50 متر موجود است.

موارد مهمی که در خرید شیلنگ آب باید به آن توجه کرد

در هنگام خرید باید به جنس محصول دقت کنید محصولی ماندگار است که در مقابل اشعه خورشید و سایش و خوردگی مقاوم باشد.طول آن هم همانطور که در بالا به آن اشاره داشتیم نه خیلی کوتاه باشد نه بلند،و سعی کنید متناسب با نیازتان تهیه کنید.نکته قابل توجه دیگر این است که حتما به انتهای شیلنگ توجه کنید تا به راحتی شیلنگ به شیر آب متصل شود .

کلام آخر

ما سعی کردیم در این مقاله با راه های شناسایی خرید شیلنگ آب شما را در میان این بازار رقابتی با برند های مختلف و گوناگون کمی کمک کرده باشیم تا در هنگام خرید دچار آشفتگی نشوید و با خیال راحت شیلنگ آب قیمت مناسب و با کیفیت را خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *