قیمت هر متر شیلنگ

قیمت هر متر شیلنگ

قیمت هر متر شیلنگ


برای تایین قیمت شیلنگ باید به پارامتر های مختلفی اشاره کرد ، به طور معمول شیلنگ ها را بر اساس دو نوع قیمت هر یک متر شیلنگ و هر کیلو شیلنگ محاسبه میشود .

مشاهده قیمت محصولات بر اساس وزن و متراژ

نحوه قیمت گذاری برای شیلنگ

 

پارامتر های تعیین قیمت

  • نوع مواد استفاده شده (بازیافت شده یا درجه یک)
  • تعداد لایه و مقاومت بار
  • نوع کاربرد شیلنگ
  • برند سازنده شیلنگ
  • نرمی یا سفتی شلنگ
  • ذخامت و وزن
  • میزان شفافیت یا کدر بودن

 

تمامی موارد گفته شده در بالا در تایین قیمت شیلنگ نقش دارند . هر چند که موارد اشاره شده متغیر میباشد و میتوان بسته به نیاز مشتری پارمتر ها را تغییر داد تا محصول مورد نظر شکل بگیرد .

 

تاثیر نوع مواد بر روی قیمت شلنگ

یکی از اصلی ترین عامل های قیمت مواد مورد استفاده میباد . مواد به تمام عامل های تشکیل دهنده موجد در محصول گفته میشود که در شیلنگ می تواند شامل نخ ، جنس شلنگ(پی وی سی، لاستیک ،پلی اورتان) ، کیفیت رنگ باشد .

از لحاظ قیمتی شیلنگ های پی وی سی ارزان ترین نوع شیلنگ میباشد .

مواد پی وی سی در کنار ارزانی دارای طول عمر بالا نیز میباشد که سبب همین ویژگی دارای محبوبیت و فروش بالا میباشد .

شیلنگ های لاستیکی هم از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما به علت گران بود مصرف کمی دارند به طوری که اکثر شیلنگ های مورد استفاده در صنایع و زندگی روزمره از نوع پی وی سی میباشد .

در کنار تمامی موارد گفته شده دو عمل دیگه در قیمت مواد شریک هستند که به دو دسته بازیافت شده و مواد درجه یک تقسیم میشوند.

به طور حتم مواد بازیافتی قیمت پایین تری نسبت به مواد درجه یک دارند .

وقتی صحبت از مواد بازیافتی میشود یاداور محصولاتی بی کیفیت میباشد ، که این تفکری اشتباه میباشد . چرا که مواد بازیافتی بسته به نوع کاربرد و کارکرد شیلنگ استفاده میشود . با تمام این موارد اکثر شیلنگ ها از مواد درجه یک تولید میشود و مواد بازیافتی به درخواست خود مشتری میباشد .

جهت اگاهی از نوع مواد میتوانید جدول جزییات محصولات را قبل از خرید مطالعه کنید .

 

لایه و مقاومت محصول

شیلنگ ایران لاسا

شیلنگ ایران لاسا

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که میتوان بیان کرد تعداد لایه محصول میباشد که رابطه مستقیمی با وزن محصول دارد . لایه ارتباط مستقیمی با طول عمر مفید شیلنگ دارند .

تعداد لایه های شیلنگ نیز میتواند بیانگر کاربرد شیلنگ باشد چرا که شیلنگ های صنعتی به طور معمول با تعداد لایه های بالا تولید میشود .

شیلنگ عمومی که در اختیار مردم قرار گرفته به طور معمول از دو الی سه لایه مواد تشکیل شده است . هر چند که مقاومت و طول عمر شیلنگ بستگی به عوامل خارجی های دیگری دارد که در صورت عدم رعایت میتواند به از بین رفتن شیلنگ در طولانی مدت شود .

یکی از عواملی که در تخریب بافت شیلنگ بسیار موثر است نحوه قرار گیری شیلنگ میباشد که در صورت قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید میباشد .

هر چند که توصیه میشود در فصول سرد سال از تخلیه اب داخل شیلنگ اطمینان حاصل کنید .

برای سهولت در جمع اوری شیلنگ میتوانید از شیلنگ جمع کن استفاده کنید که میتواند کار را آسان بکند .

 

تاثیر کاربرد شیلنگ در قیمت هر متر

کاربرد و نوع کارکرد شیلنگ می تواند روی مواد و قیمت محصول تاثیر بگذارد . در محصولات صنعتی تولید باید با ظرافت بالاتر و دقت عمل بیشتری صورت بگیرد این ظرافت میتواند از نوع جنس و ترکیبات مواد تا نخ و فرایند تولید را در بگیرد . محصولات صنعتی به دلیل استفاده از فرمولاسیون های پیچیده به تبع دارای قیمت بالا تری نسبت به سایر محصولات میباشد . در نتیجه میتوان به نتیجه رسید که هر چه قدر توان مصرفی بالاتری از شلنگ بخواهیم باید هزینه بیشتری را پرداخت کنیم .

مصارف صنعتی و نیمه صنعتی این شیلنگ های پی وی سی اکثر در کارخانه جات ها  میباشد .

 

برند سازنده شیلنگ

یکی از عامل های دیگری که می تواند روی قیمت هر متر شیلنگ تاثیر بگذارد ، برند محصول میباشد . به طور معمول برند ها به دلیل اعتبار و نامی که در بازار دارند محصولات خود را با قیمت نسبی بالاتری در بازار پخش میکنند . در نگاه اول شاید محصول متفرقه با قیمت پایین تر ، مناسب تر در نظر بگیرد . اما بعد از خرید ممکن است موردی برای محصول پیش بیاید و هیچ پشوانه ای برای پاسخگویی ندارد در صورتی که خرید از یک برند میتواند یک پشتیبانی قدرتمند را دارا باشد .

هر چند که نمیتوان گفت محصولات برند ها مختلف قیمت بالاتری نسبت به محصولات متفرقه دارند ولی حتی با این وجود با در نظر گرفتن شرایط خرید از یک برند معتبر بصرفه تر میباشد .

 

نرمی یا سفتی محصول

نرمی یا سفتی محصول با داشتن چندین عامل میتواند درگیر باشد . اولین مورد بر میگرد به مواد اولیه که گرانول پی وی سی نام دارد و دومین مورد افزودنی های درگیر در فرمولاسیون میباشد .

گرانول پی وی سی مواد اولیه این محصولات میباشد که با تزریق داخل دستگاه شیلنگ سازی داخل خط تولید قرار میگیرد . این مواد دارای گرید بندی های متفاوتی میباشد که بسته به میزان نیاز مشتری تزریق میشود . این گرید ها دارای درصد بندی سفتی و نرمی میباشد که با عنوانی به نام گرید شناخته میشود . میتوان گفت که هر گرید دارای قیمت منحصر به فردی میباشد . استفاده از گرید های نرم محصولی ژله ای را تولید میکند و بلعکس .

دومین عامل ، افزودنی های مورد استفاده در فرمولاسیون میباشد . به طور کلی استفاده از روغن ها میتواند در نرمی یا سفتی تاثیر مستقیم بگذارد . روغن دارای نوع های متفاوتی میباشد . اما هنگام استفاده باید از روغن مرغوب استفاده شود . در صورت نامرغوبی این محصول میتواند مشکلاتی نظیر بوی بد ، پس دهی روغن و برگشت رنگ محصول اشاره کرد .

شلنگ پی وی سی

شلنگ پی وی سی

یکی از اختلافات قیمت در محصولات مشابه که از دید مصرف کنندگان پنهان می ماند استفاده از روغن ها میباشد . به تبع استفاده از روغن مرغوب در شیلنگ باعث جلوگیری از بوی بد محصول و رنگ پریدگی میشود . هر چند که قیمت نسبی بالاتری دارد اما در فکر اقتصادی و ماندگاری بصرفه تر میباشد .

 

 

ضخامت و وزن شلنگ

در بالا گفته شد که شیلنگ ها بر اساس متر و وزن تعیین قیمت میشوند . ذخامت محصول رابطه با وزن دارد . هر چه قدر محصول وزن بالتری داشته باشد قیمت و مقاومت بالاتری را برخوردار میباشد . ذخامت محصول از قرار گرفته لایه های ذخیم تر بر روی یکدیگر تشکیل میشود که تنتیجه ان استفاده از مواد بیشتر در تولید است .

اکثر شلنگ ها با ذخامت استاندارد تولید میشوند . به طور مثال میتوان وزن مناسب برای یک حلقه شیلنگ 50 متری را بین 7 تا 8 کیلو در نظر گرفت( البته برای سایز “2/1 یا نمره 2) . وزن استاندارد برای شلنگ ها را باید بسته به متراژ و سایزشان تعریف کرد .

 

میزان شفافیت یا کدر بودن

 

شفافیت یا کدر بودن بسته به افزودنی ها در هنگام تولید شیلنگ میباشد . از مورد های اصلی تعیین قیمت میتواند میزان شفافیت محصولات باشد . یکی از دلایل اصلی قیمت پایین محصولات متفرقه که به چشم خریداران نمی آید میتواند همین مورد باشد . این مواد به دلیل حجم دهی و قیمت پایین میتواند ترکیب مناسبی برای شلنگ سازان باشد . اما استفاده بیش از اندازه موجب از بین رفتن بافت شیلنگ شود که این امر در دفعات استفاده از شیلنگ دیده می شود .

شیلنگ های شفاف نتیجه استفاده از مواد درجه مرغوب میباشد که نشان دهنده طول عمر و کیفیت بالا میباشد . اما شیلنگ هایی که بیش از اندازه کدر میباشد نشان دهنده سود جویی افراد میباشد .در نتیجه این مطلب باید دریافت که شیلنگ های شفاف به دلیل استفاده از مواد درجه یک دارای قیمت بالاتری میباشد و بلعکس ان شیلنگ های کدر دارای قیمت و کیفیت پایین تری میباشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *