شیلنگ فشار قوی

شیلنگ فشار قوی

شیلنگ فشار قوی


شیلنگ های فشار قوی نوع و کاربرد های متفاوتی دارند . از جمله کاربرد های این محصولات میتواند به استفاده در ماشین آلات صنعتی ، خودرو ها و … را گفت .

جنس و مواد سازنده نیز یکی دیگر از عامل های مربوط به این محصولات میتواند باشد . به طوری که این شلنگ در جنس های متفاوتی نظیر پی وی سی ، لاستیک ، ترموپلاست و … ساخته میشود .

 

از ویژگی ها میتوان به توان بالا در تحمل بار اشاره نمود که از کارایی اصلی این محصولات به شمار میرود .

تعداد لایه و مواد این شلنگ متفاوت میباشد و رابطه مستقیمی بر روی قیمت محصول دارد . جنسی که میتوان با قیمت مناسب پیدا کرد پی وی سی است که توان تحمل بار تا 40 بار را داشته باشد . این محصول از قرار گرفتن چند لایه مواد و نخ در هم تنیده شده شکل میگیرد .

وقتی صحبت از عملکرد بالا میشود شیلنگ های لاستیکی حرفی برای گفتن دارند . این شلنگ ها با ویژگی ترکیب پذیری بالا میتوانند با هر موادی ترکیب شوند .

به طور مثال میتوان لایه ای ذخیم از سیم را به طور یکنواخت به دور شلنگ پیچید . به علت فرمولاسیون این مواد به راحتی با مواد دیگر مچ میشوند و یک چسبندگی نسبی با سایر لایه ها برقرار میکنند که این امر موجب کشش و مقاومت بالا شده است .

 

سومین دسته شلنگ های ترموپلاست میباشد که از ترکیب پودر لاستیک و پی وی سی تشکیل شده است . این محصول از لحاظ مقاومت و قیمت بسیار بصرفه میباشد . به دلیل استفاده از پودر لاستیک برخی از توانایی های لاستیک را در بر گرفته است هر چند که قیمت بسیار مناسب تری نسب به محصولات لاستیکی برخوردار میباشد .

محصولات ترپوپلاست میتواند تحمل بار 50_60 بار تحمل کند . البته این نکته را که تعداد لایه محصول تاثیر در تحمل بار دارد باید عنوان کرد .

شیلنگ ها دو معیار برای ارزیابی بار دارند که به شرح زیر است .

  • فشار ترکیدگی
  • فشار کاری

 

فشار ترکیدگی

مقدار فشاری است که شیلنگ توان تحمل ان را ندارد و در طول مدت کوتاه یا بلندی دچار ترکیدگی میشود .

فشار کاری

مقدار فشاریست که شیلنگ توان تحمل بار را در ان فشار در مدت زمان طولانی یا کوتاه دارد .

 

از معیار های دیگه که میتوان شیلنگ های صنعتی را تشخیص داد رنگ محصول میباشد . شیلنگ های که در فرمولاسیون خود پودر لاستیک یا ترموپلاست دارند داری رنگ مشکی نیز میباشند که میتوان شناسه محصولات صنعتی دانست .

هرچند که شیلنگ های پی وی سی را میتوان در رنگ مشکی تولید کرد اما از روی نوع جنس مواد و خواص فیزیکی تشخیص داد که شیلنگ پی وی سی میباشد .

 

روش های تشخیص شیلنگ لاستیکی ، ترموپلاست و پی وی سی

 

شیلنگ پی وی سی دارای شباهت های زیادی نسبت به شیلنگ هایی است که در ساختار خود لاستیک دارند .

اولین تفاوت اصلی را میتوان نوع جنس دانست ، شیلنگ های پی وی سی نسبت به لاستیکی سفتی قابل ملاحظه ای را دارا میباشد .

شیلنگ های پی وی سی به طور معمول دارای جنس خشک تری را دارند .

شیلنگ های پی وسی نسبت به لاستیکی دارای انعطاف پذیری و کشش کم تری میباشد .

شلنگ پی وی سی قابلیت ارتجاعی بالایی ندارد .

شیلنگ های پی وی سی دارای تنوع رنگی بالایی میباشد .

و از تفاوت اصلی این محصولات قیمت میباشد که دارای قیمت بسیار پایین تری میباشد .

نکته ای باید به ان توجه شود این است که در صورت استفاده صحیح از شیلنگ پی وی سی که تقریبا یک پنجم قیمت شلنگ لاستیکی دارد میتواند تا 70 درصد از عمر شیلنگ لاستیکی را دارا باشد .

 

شیلنگ های ترموپلاست و لاستیکی

شیلنگ فشار قوی

شیلنگ فشار قوی

شیلنگ های ترموپلاست به دلیل وجود پودر لاستیک که در بالا ذکر شد دارای رنگ مشکی نیز میباشند . هرچند که میتوان برای زیبایی شیلنگ لایه ای اضافی از پی وی سی روی شلنگ قرار بگیرد .

اما نحوه تشخیص شیلنگ های ترموپلاست و شلنگ لاستیکی سخت است . چرا که هر دو دارای خواص فیزیکی مشابه میباشد و در نگاه اول شاید متوجه اختلاف ان نشوید . ولی اختلاف های بسیار کوچکی در ارتجاع ، کشش و انعطاف میتواند داشته باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *