انتخاب درست در هنگام خرید شیلنگ آب

خرید شیلنگ آب

خرید شیلنگ آب


قرقره شلنگ و شلنگ برای باغ ضروری است که خرید آن میتوان بسیار بصرفه باشد ، اما زمانی که سعی می کنید بین شلنگ تک لایه یا چند لایه یا شلنگ لاستیکی یا شیلنگ خیسانده با سوراخ میکرو یا شیلنگ آب یکی را انتخاب کنید، ممکن است گیج کننده شود. در ابعاد 15 یا 19 میلی‌متر با قرقره یا بدون قرقره، روی قرقره شلنگ دیواری: برای رسیدن به سطح آبیاری عالی، توصیه‌های ما را دنبال کنید.

 

تاثیر تعداد لایه ها بر کیفیت شیلنگ

 

وقتی از کیفیت صحبت می کنیم، در مورد مقاومت شیلنگ صحبت می کنیم. که در درجه اول به تعداد لایه ها اشاره دارد. بنابراین، لایه ارتباط مستقیمی با کیفیت محصول و درجه سختی آن دارد.

 

امروزه ما شیلنگ های چند لایه داریم. شیلنگ 3 لایه به عنوان محصولی برای خرید شیلنگ آب در سطح پایین در نظر گرفته می شود. شیلنگ 4 تا 6 لایه شیلنگی است که کمتر در معرض تصادف است و در برابر سایش اصطکاک (سایش)، خم شدن، گره و گره خوردن و خراشیدگی یا خرد شدن مقاومت بیشتری دارد، اما در برابر خطرات آب و هوایی مانند اشعه UV و تغییرات دما نیز مقاوم است.

 

هنگامی که لوله ها دارای تقویت کننده هستند، این به جلوگیری از پیچ خوردگی و پیچ خوردگی کمک می کند، که می تواند بر روی چیدمان شلنگ تأثیر منفی بگذارد.

 

خرید شیلنگ آب و انواع شیلنگ

شلنگ قطره ای

لوله قطره ای اجازه می دهد تا آب آبیاری مستقیماً به پایه تخت گل و سایر درختچه ها اعمال شود زیرا دارای اتصالات متعدد است (که باید طبق نیاز خود تنظیم شود). اغلب از پی وی سی ساخته می شود، اقتصادی است زیرا در آبیاری قطره ای از قطره چکان استفاده می شود.

 

لوله های شیلنگ تقویت شده بافته شده یا بافتنی

لوله خرطومی تقویت شده بافته شده یا بافتنی لوله ای است که دارای 4-6 لایه معروف است. این یک جزء در مش یا شبکه خود دارد که از چرخش آن جلوگیری می کند و در نتیجه آن را مقاوم تر می کند.

 

شیلنگ بافته شده

این لوله اغلب دارای 3 لایه است. مقاوم است زیرا هسته شیلنگ دارای مش سیم ریز است. پیچ خوردگی ندارد و در برابر فشار آب مقاومت بیشتری دارد.

 

شیلنگ قابل گسترش

شیلنگ قابل گسترش از نظر طول کوتاه، قطر کم و برای آبیاری در مجاورت یا برای عملیات تمیز کردن معمولی مفید است. اغلب با اتصالات و نازل اسپری و/یا تفنگ اسپری فروخته می شود.

 

 

شیلنگ میکرو متخلخل

شیلنگ میکرو متخلخل (خیسانده کننده) زمانی مفیدتر است که بخواهید در زمین باز به روشی طولانی و پراکنده برای محصولات آبیاری کنید. این لوله محصولات را اسپری نمی کند، بلکه با آزاد کردن آب از طریق ریز منافذ آبیاری می کند.

شیلنگ جذب کننده

شیلنگ جذب کننده

راهنمای عملی برای تعیین قطر لوله شلنگ

 

نگرانی از داشتن شیلنگ بسیار کوتاه به این معنی است که ما تمایل داریم لوله‌هایی را انتخاب کنیم که نسبتاً طولانی هستند تا استفاده از آن‌ها را آسان‌تر کرده و در عملیات جابجایی وقت‌گیر صرفه‌جویی کنیم.

 

با این حال، یک 50 متر. لوله با قطر 19 میلی متر بسیار سنگین است و به راحتی قابل جابجایی نیست… به عبارت دیگر، با این نوع محصول بهتر است یک لوازم جانبی آبیاری جدید تهیه کنید: قرقره شلنگ.

 

با این حال، اجازه دهید به قطر برگردیم! به زبان ساده، لوله خرطومی کمتر از 50 متر. در طول دارای قطر 15 میلی متر خواهد بود.

 

این قطر برای سطوح کوچک آبیاری و کارهای نظافتی مانند شستن ماشین، مبلمان باغ، تراس و … ایده آل است. یکی از قوانین هیدرولیک می گوید که هرچه قطر لوله کمتر باشد، فشار در انتهای خط بیشتر می شود.

 

لوله های خرطومی با قطر 13 یا 15 میلی متر به راحتی فشارهای 2 تا 5 بار را تحمل می کنند.

 

با این حال، برای لوله های بلندتر، داشتن قطر 19 میلی متر ضروری است. این امر به ویژه زمانی اعمال می شود که چندین اتصال مورد نیاز باشد. فشار کمتری خواهید داشت اما سرعت جریان بالاتری خواهید داشت. و یک بار دیگر به پشت خود فکر کنید. هرچه قطر بزرگتر باشد، لوله سنگین تر خواهد بود، بنابراین شاید باید یک حلقه شلنگ تهیه کنید!

 

برای تاسیسات آبیاری ثابت، جایی که لوله یک آبپاش را تامین می کند، می توان از محصولی با کیفیت پایین تر استفاده کرد (یک لوله خرطومی 3 لایه می تواند کافی باشد) زیرا نیازی به جابجایی روزانه نیست.

 

 

انتخاب قرقره شلنگ باغچه مناسب

شیلنگ آویز

شیلنگ آویز

 

قرقره شلنگ دیواری

قرقره شلنگ دیواری با براکت، شاخه و پیچ به دیوار متصل می شود و در نزدیکی منبع آب نصب می شود. می تواند تک جهتی (در جهت ثابت) یا چرخشی (چند جهتی، از چپ به راست می چرخد).

 

قرقره شلنگ اتوماتیک

قرقره شلنگ اتوماتیک برای کسانی که زمان زیادی برای صرفه جویی و سهولت استفاده ندارند ایده آل است. طول لوله های مختلف موجود است و کیفیت حلقه شلنگ و لوله ها به مدل ها بستگی دارد.

 

اغلب در محدوده، قرقره های خرطومی 15/20 متری را خواهید یافت. لوله شلنگ و مجموعه ای از لوازم جانبی آبیاری از جمله نازل اسپری و تفنگ اسپری.

 

مدل هایی که با شلنگ عرضه نمی شوند و از مواد مختلف (فولاد یا پلاستیک) ساخته شده اند، می توانند طول و قطر بیشتری را در خود جای دهند. سازه های صلب و پایدار را برای 50 متر ترجیح دهید. لوله های شیلنگ 6 لایه.

 

در اینجا نکاتی برای نگهداری از شلنگ باغ آورده شده است

 

دشمن خرید شیلنگ آب در هوای خوب، هر مدلی که باشد، خورشید است. بنابراین از قرار دادن آن در باغ در زیر نور مستقیم خورشید در اوج تابستان خودداری کنید.

 

همچنین فراموش نکنید که هر بار که از لوله استفاده می شود، آب را از لوله تخلیه کنید تا از تجمع آب راکد در داخل شیلنگ ها جلوگیری شود.

 

اطمینان حاصل کنید که به درستی وارد می شوید. لوله خرطومی شما اگر برای ماه‌ها پیچ خورده و پیچ خورده نباشد، عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

 

نیازی به گفتن نیست که وقتی زمستان فرا می رسد، شیلنگ ها و اتصالات لوله ها باید تخلیه و از تمام آب خالی شوند و در گرمای گاراژ یا سوله باغ نگهداری شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *