نکات مهم در خرید و نگهداری از شلنگ

سرسبز پلاستیک

سرسبز پلاستیک


با گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب و تفاوت اندک در هنگام خرید شلنگ های باغبانی، گاز ، آب ، انتخاب ارزان ترین آنها وسوسه انگیز است. اما تفاوت‌های کوچک می‌تواند تأثیر زیادی بر طول عمر شلنگ و استفاده آسان از آن داشته باشد .

 

یک شلنگ آبیاری خوب باید 5 تا 10 سال دوام بیاورد. اما بسیاری از صاحبان خانه هایی که شیلنگ های با کیفیت پایین تری خریداری می کنند، هر ساله به دلیل نشتی، ترک یا پوسیدگی، شیلنگ خود را تعویض می کنند. اگرچه برخی از مشکلات قابل تعمیر هستند، اما معمولاً برای شروع یک شلنگ با کیفیت خوب، مقرون به صرفه تر است.

 

در این مقاله، ویژگی‌هایی را که باید در هنگام خرید شیلنگ باغبانی جدید در نظر بگیرید، مرور می‌کنیم تا بدانید در انتخاب یک محصول با کیفیت به دنبال چه چیزی باشید.

 

اگر فقط به انواع شیلنگ ها و توصیه های ما برای بهترین شلنگ باغ علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید .

چگونه بهترین شیلنگ باغبانی را برای خود انتخاب کنیم

 

فقط یک نوع شلنگ باغی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. اینکه چه چیزی برای شما بهترین کار را دارد به اندازه منطقه ای که در آن از آن استفاده می کنید، برای چه چیزی از شلنگ استفاده می کنید و کجا آن را ذخیره می کنید و همچنین به بودجه شما بستگی دارد. اما، به طور کلی، شش نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب شیلنگ باغبانی در نظر بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید شلنگ باغبانی ، گاز ، آب

1_ طول – طولانی تر بهتر نیست

شیلنگ های باغ در طول های 25، 50، 75 و 100 متر هستند. خرید یک شلنگ بلندتر و استفاده از آن برای تمام نیازهای آبی خود در اطراف باغ وسوسه انگیز است. اما شیلنگ‌های بلندتر نه تنها هزینه بیشتری دارند، بلکه برای جابجایی سنگین‌تر هستند، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند، تخلیه آن‌ها قبل از قرار دادن آنها برای زمستان دشوار است و می‌تواند منجر به کاهش فشار آب شود.

 

دورترین فاصله را از لوله خود اندازه بگیرید و شلنگی بخرید که کمی فراتر از آن باشد. شما نمی خواهید شیلنگ را بکشید تا آن را بکشید زیرا ممکن است باعث ایجاد گیر یا نشتی شود.

 

در یک عرشه یا بالکن، شلنگ باغبانی 25 متری معمولاً خوب است. اکثر حیاط های شهری حداکثر به یک شلنگ 40 متری نیاز دارند. اگر به طول شلنگ بیشتر از 50 متر نیاز دارید، دو شیلنگ بخرید و زمانی که نیاز به بیش از 50 متر  دارید آنها را به هم متصل کنید. به این ترتیب شما همیشه در اطراف یک شلنگ باغچه طولانی و سنگین قرار نمی گیرید.

 

2_ قطر شیلنگ – عرض مساوی جریان آب

رایج ترین قطر شیلنگ باغ ¾ اینچ، پنج هشتم اینچ و نیم اینچ است. این اندازه‌ ‌ها بر اساس قطر داخلی شلنگ است، نه قطر خارجی. هرچه قطر بزرگتر باشد، شلنگ آب بیشتری را حمل می کند.

 

معمولاً عرض شلنگ پنج هشتم اینچ بسیار مفید است. این ترکیب خوبی از جریان آب و فشار است بدون اینکه خیلی سنگین باشد.

خرید شلنگ گاز ، آب ، باغبانی

خرید شلنگ گاز ، آب ، باغبانی

اگر وزن شلنگ برای شما مشکل است، شلنگ نیم اینچی ممکن است بهترین باشد. وزن آن‌ها سبک‌تر است، اما به دلیل قطر کوچک‌تر، آب زیادی حمل نمی‌کنند. شلنگ های باغچه نیم اینچی بهتر است تا 40 متر یا کمتر نگه داشته شوند و برای کارهای سبک باغبانی مانند ظروف آبیاری و سبدهای آویزان استفاده شوند. این شیلنگ ها برای استفاده با آبپاش ها یا هر چیزی که به فشار آب بیشتری نیاز دارد (مانند شستشوی ماشین) مناسب نیستند.

 

3_ قدرت – به فشار انفجاری نگاه کنید

استحکام شیلنگ باغ را می توان بر حسب “فشار ترکیدگی” (فشار آبی که در آن احتمال پاره شدن آن وجود دارد) اندازه گیری کرد. اگر از نازل شلنگ یا آبپاش استفاده می کنید، به دنبال شلنگی با فشار ترکیدگی بالای 350 psi باشید. برای استفاده از واشر فشار، قبل از خرید شیلنگ دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید – ممکن است به psi بالاتری نیاز داشته باشید.

انعطاف پذیری – تست پیچ خوردگی را امتحان کنید

شما شیلنگ باغچه ای می خواهید که انعطاف پذیر باشد (برای ذخیره سازی آسان، دور زدن گوشه ها و غیره) اما نه آنقدر انعطاف پذیر که به راحتی خم شود. پیچ خوردگی منجر به شکاف می شود و عمر شلنگ شما را کوتاه می کند. در حالی که تمام شیلنگ های باغچه در صورت پیچ خوردگی پیچ خورده می شوند (بله، حتی شیلنگ های “بدون پیچ خوردگی”)، برخی از آنها بهتر از سایرین هستند. به طور کلی، شیلنگ‌های تقویت‌شده و لاستیکی نسبت به انواع دیگر احتمال پیچ خوردگی کمتری دارند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *